İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4118 | İleri Web Tasarımı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders web tasarımı alanındaki ileri düzey tasarım ve teknoloji konularına odaklanır. Öğrenciler, kullanımda olan web teknolojilerini ve bu teknolojiler ile kullanılabilir ve erişilebilir web siteleri yapmayı öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Web alanına ilişkin tasarım konularını tanımak 2) İçerik ve tasarımı tanımlamak 3) Taşınabilir cihazlar için erişilebilirliği tanımlamak 4) Engelli kullanıcılar için erişilebilirliği tanımlamak 5) Bilgi işleme sitelerinde tasarım becerisi edinmek 6) Web 2.0 kavramları çerçevesinde tasarım becerisi edinmek 7) İleri düzey web teknolojilerine ilişkin beceriler edinmek 8) HTML & CSS uygulamalarında beceri edinmek 9) Birden fazla ekran türü için içerik hazırlamak 10) Dinamik içeriği tanımlamak 11) Etkileşimli içeriği deneyimlemek 12) Üst veri analiz etmek 13) Web 2.0 teknolojilerini tanımlamak |
Ders süresince, web tasarımı alanındaki tasarımla, kullanıcı erişimi ve kullanılabilirlikle ilişkili problemler ele alınacak ve bu problemlere uygun teknoloji çözümleri aktarılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | HTML dilinin işlevi ve yapısı WYSIWYG editörler ile HTML yazımı İçerik ve Biçim | |
2) | HTML biçimlendirmek için CSS | |
3) | HTML biçimlendirmek için CSS Ödev:Proje I | |
4) | Farklı ekran tipleri için içerik hazırlama: Granülarite | |
5) | Birden fazla ekran için birden fazla CSS kullanımı: Mobil cihazlar için web tasarımı Duyma ve görme engelliler için erişilebilirlik | |
6) | Dinamik Web: “on the fly” içerik yaratma Veri tabanları ve Web programlama dilleri Ödev: Sunum I | |
7) | İçerik yönetim sistemleri İçerik yönetim sistemleri için arayüz hazırlama Ödev: Proje II | |
8) | Designing Interfaces for CMS | |
9) | İçerik yönetim sistemleri için arayüz hazırlama Ödev: Proje III | |
10) | Etkileşimli içerikler: Flash | |
11) | Etkileşimli içerikler: Javascript & HTML5 | |
12) | Web 2.0 kavramları: Kullanıcı içeriği & servis birleştirme | |
13) | Web uygulamalarında servis birleştirme | |
14) | Kullanıcı içeriği & sosyal medyada servis birleştirme Ödev: Presentation II |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | 1) ISO-9241-151 Ergonomics of human-system interaction — Part 151: Guidance on World Wide Web user interfaces 2) ISO-9241-171 Ergonomics of human-system interaction — Part 151: Guidance on World Wide Web Accesibility |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 37 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Proje | 14 | 37 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | 4 |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 2 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 2 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | 2 |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 5 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 3 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 5 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 3 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | 1 |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 1 |