VCD4121 Workshops & SeminarsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4121 Çalıştaylar ve Seminerler Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: In this course, students will be able to develop visual communication design education about graphic design, advertising design, digital advertising, social media, typeface, interactive and publishing design concepts with professional designers and academic members in seminars and workshops. Otherwise, students will be able to get to know sectorel practice fields of visual communication design concept.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Students will be able to define differences between classic advertising design and digital advertising design.
II. Students will be able to grabs the importance of sectoral sense of team work.
III. Students will be able to work together with professional designers in workshops.
IV. Students will be able to understand differences between art products and sectorel products in graphic design.
V. Students will be able to learn conversion process of find a creative idea and visualize.
VI. Students will be able to grabs basic differences between concept and subject.
VII. Students will be able to improve themselves about to become the dominant technology.
VIII. Students will be able to learn difference sectorel working area for career planning.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders izlencesinin aktarımı
2) Seminer konuğu: Poyraz Özer "Architecture and Level Design in Video Games"
3) Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları "Game Design & Documentation"
4) Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli "Net Neutrality"
5) Seminer Konuğu: Öykü Türeli "Research Methods in Communication"
6) Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi "Climate Change Communication"
7) Seminer Konuğu: Ebru Güney "Cli-fi"
8) Seminer Konuğu: Cemre Okumuş "Feminist Historiography & Documentary"
9) Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan "Poster Design & Print"
10) Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz "Mapping & Digital Experiences"
11) Seminer Konuğu: Eren Demirkıran "Green Advertising"
12) Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya "Blogosphere & WordPress"
13) Seminer Konuğu: Burak Özdemir "Nation Branding"
14) Seminer Konuğu: Görkem Bir "Advertising & Globalization"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 12 56
Final 2 16
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir.
2) Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir.
3) Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular.
4) Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır.
5) Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder.
6) Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir.
7) Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir.
8) Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder.
9) Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir.
10) Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır.
12) Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder.
13) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.