Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders izlencesinin aktarımı |
|
2) |
Seminer konuğu: Poyraz Özer
"Architecture and Level Design in Video Games" |
|
3) |
Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları
"Game Design & Documentation" |
|
4) |
Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli
"Net Neutrality" |
|
5) |
Seminer Konuğu: Öykü Türeli
"Research Methods in Communication" |
|
6) |
Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi
"Climate Change Communication" |
|
7) |
Seminer Konuğu: Ebru Güney
"Cli-fi" |
|
8) |
Seminer Konuğu: Cemre Okumuş
"Feminist Historiography & Documentary" |
|
9) |
Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan
"Poster Design & Print" |
|
10) |
Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz
"Mapping & Digital Experiences" |
|
11) |
Seminer Konuğu: Eren Demirkıran
"Green Advertising" |
|
12) |
Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya
"Blogosphere & WordPress" |
|
13) |
Seminer Konuğu: Burak Özdemir
"Nation Branding" |
|
14) |
Seminer Konuğu: Görkem Bir
"Advertising & Globalization" |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|