BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1004 | İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN Öğ.Gör. IŞIL BURSALI Öğ.Gör. NİLGÜN KARA Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL LİMAN KABAN Öğ.Gör. ZEYNEP MUTLU CANSEVER Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak 2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak 3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak 4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek 2. bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak 3. akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek 4. akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek 5. özet yazmak 6. anlamı koruyarak tekrar yazmak 7. akademik yazı yazma kurallarını uygulamak 8. akademik dilde bir metin yazmak |
Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) | 1. Bir metindeki kaynak kullanımını çözümlemek 2. Kaynaklara atıfta bulunmanın yollarını anlamak ve kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
3) | 1. Bir paragrafta kullanmak için kaynakları seçmek ve fikirleri birleştirmek 2. Kaynaklara atıf: Raporlayan fiilleri ve fiil yapılarını kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
4) | 1. Makale başlıklarını çözümlemek 2. Giriş bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Tez cümlelerinin yapısını ve anlamını incelemek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) | Bir metindeki atıf tiplerini belirlemek ve çözümlemek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) | 1. Bir kaynaktaki fikirleri anlamlarını koruyarak tekrar yazmak 2. Edilgen çatı: Bir cümlenin odağını değiştirmek için düz ve edilgen çatıları kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) | 1. Planlamak ve doğru bir şekilde atıfta bulunarak bir paragraf yazmak 2. Amaçları ve niyeti ifade etmek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) | Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
9) | 1. Makale yazımına giriş 2. Sonuç bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Etkili bir sonuç bölümü yazmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) | 1. Karşılaştırma makalelerini düzenleme ve planlama 2. Benzerlik ve farklılık ifade eden dili belirlemek 3. Benzerlik ve farklılık: benzerliklerden ve farklılıklardan bahsetmek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) | Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) | 1. Bir neden ve sonuç makalesinin yapısını oluşturmak ve planlamak 2. Uygun bir dille neden ve sonuç bağlantılarını ifade etmek 3. Neden ve sonuç ifade ederken kullanılan dil Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) | Neden ve sonuç makalesi yazmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) | Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Garnet Yayınlarından seçilmiş ve uyarlanmış kitap bölümleri, bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları Compiled parts from the books of Garnet Publishing, prepared materials by the department instructors, and Internet sources |
Diğer Kaynaklar: | English for Academic Study: Reading & Writing American Edition Course Book John Slaght, Paddy Harben, Anne Pallant A university preparation course published in collaboration with the University of Reading. Garnet Education ISBN: 9781859645550 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 10 | % 25 |
Ödev | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 4 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |