ENG1004 Communication Skills and Academic Reporting IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1004 İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama II Bahar 2 2 3 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN
Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN
Öğ.Gör. IŞIL BURSALI
Öğ.Gör. NİLGÜN KARA
Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL LİMAN KABAN
Öğ.Gör. ZEYNEP MUTLU CANSEVER
Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak
2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak
3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak
4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek
2. bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak
3. akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek
4. akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek
5. özet yazmak
6. anlamı koruyarak tekrar yazmak
7. akademik yazı yazma kurallarını uygulamak
8. akademik dilde bir metin yazmak

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş Dönemlik ders planında yazılıdır.
2) 1. Bir metindeki kaynak kullanımını çözümlemek 2. Kaynaklara atıfta bulunmanın yollarını anlamak ve kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
3) 1. Bir paragrafta kullanmak için kaynakları seçmek ve fikirleri birleştirmek 2. Kaynaklara atıf: Raporlayan fiilleri ve fiil yapılarını kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
4) 1. Makale başlıklarını çözümlemek 2. Giriş bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Tez cümlelerinin yapısını ve anlamını incelemek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
5) Bir metindeki atıf tiplerini belirlemek ve çözümlemek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
6) 1. Bir kaynaktaki fikirleri anlamlarını koruyarak tekrar yazmak 2. Edilgen çatı: Bir cümlenin odağını değiştirmek için düz ve edilgen çatıları kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
7) 1. Planlamak ve doğru bir şekilde atıfta bulunarak bir paragraf yazmak 2. Amaçları ve niyeti ifade etmek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
8) Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
9) 1. Makale yazımına giriş 2. Sonuç bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Etkili bir sonuç bölümü yazmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
10) 1. Karşılaştırma makalelerini düzenleme ve planlama 2. Benzerlik ve farklılık ifade eden dili belirlemek 3. Benzerlik ve farklılık: benzerliklerden ve farklılıklardan bahsetmek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
11) Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
12) 1. Bir neden ve sonuç makalesinin yapısını oluşturmak ve planlamak 2. Uygun bir dille neden ve sonuç bağlantılarını ifade etmek 3. Neden ve sonuç ifade ederken kullanılan dil Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
13) Neden ve sonuç makalesi yazmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
14) Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Garnet Yayınlarından seçilmiş ve uyarlanmış kitap bölümleri, bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları
Compiled parts from the books of Garnet Publishing, prepared materials by the department instructors, and Internet sources
Diğer Kaynaklar: English for Academic Study: Reading & Writing American Edition Course Book
John Slaght, Paddy Harben, Anne Pallant
A university preparation course published in collaboration with the University of Reading.
Garnet Education
ISBN: 9781859645550

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 25
Ödev 2 % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,