YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1003 | İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama I | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞEGÜL ÖZDEMİR Öğ.Gör. NİLGÜN KARA Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN Öğ.Gör. DAMLA ŞATANA Öğ.Gör. HANDE MİNE İMREN Öğ.Gör. IŞIL BURSALI Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN Öğ.Gör. NURAN YAŞAYAN Öğ.Gör. ÇERAĞ ŞAHİN Öğ.Gör. İREM SARI Öğ.Gör. GAMZE DEMİR Öğ.Gör. ÜLGEN ACAR Öğ.Gör. DUYGU CAN Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU Öğ.Gör. ÖZEN ÖNGÖREN Öğ.Gör. EBRU AKER Öğ.Gör. İSA BEKTAŞ Öğ.Gör. ZEYNEP YÜCEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak 2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak 3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak 4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslupta ve biçimde raporlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek 2. bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak 3. akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek 4. akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek 5. anlamı koruyarak tekrar yazmak 6. özet yazmak 7. akademik yazı yazma kurallarını uygulamak |
Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) | Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma. | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
3) | Akademik Bağlamda Bir Paragraf Yazma 1) Bir sorunun gerekliliklerini anlama 2) Sorulan soruya dayalı bir iddia oluşturma 3) iddiayı desteklemek için fikirleri seçme/belirleme 4) Gerçek ve görüş arasındaki farkı ayırt etme 5) Metin içi atıf yapmanın mantığını anlama Ödev: E-öğrenme ortamında alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
4) | 1) Sebep-sonuç dilini anlama 2) Metnin amacını anlama 3) Paragrafların ana fikrini anlama 4) Ana fikirler ve destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) | 1) Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) adımlarını anlama 2) Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) pratiği 3) Akademik kelime dağarcığı kullanarak karmaşık cümleler oluşturma Ödev: Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) çalışması | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) | 1) Metnin amacını anlama 2) Paragrafların ana fikrini anlama 3) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 4) Ana fikirler ile destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme 5) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma Ödev: E-öğrenme ortamında alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) | Tekrar ve geri bildirim Ara sınav öncesi sınıf içi tekrar ve ek çalışmalar | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | 1) Ara sınav geri bildirimi 2) Özetleme adımlarını anlama 3) Özetleme pratiği yapma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) | 1) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma 2) Makaleyi seçici bir şekilde okuma 3) Seçilen fikirleri başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) yoluyla entegre etme 4) Seçilen fikirleri özetleme yoluyla entegre etme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen test ve sınavları tamamlama | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) | 1) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma 2) Metnin amacını anlama 3) Paragrafların ana fikrini anlama 4) Ana fikirler ile destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme 5) Metin içi atıf yapmanın mantığını anlama 6) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 7) Bağlamdan bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme 8) Zamir referanslarını belirleme Ödev: E-öğrenme ortmanında verilen test ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) | 1) Akademik metinlere maruz kalarak akademik kelime dağarcığını geliştirme 2) Akademik metinlere maruz kalarak akademik dili geliştirme 3) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 4) Makaleyi seçici bir şekilde okuma 5) Seçilen fikirleri başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) yoluyla entegre etme 6) Seçilen fikirleri özetleme yoluyla entegre etme Ödev: Akademik özet yazma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) | Yazma ödevi ile ilgili sınıf içi genel geri bildirim Ekstra yazma pratiği (özet yazma) | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) | Tekrar ve dönüt | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Diller Bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları Materials prepared by the instructors of the Modern Languages Department and Internet resources |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 6 | % 15 |
Ödev | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Yapay Zeka Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Yapay Zeka sistemleri, platformları, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
3) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
4) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için sayısal veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanır; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | 5 |
8) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
9) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
10) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
11) | Yapay Zeka Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. |