VCD3123 Corporate Identity DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3123 Kurumsal Kimlik Tasarımı Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilerin teorik bilgi ve kurumsal bir görsel kimlik oluşturma ve bakımı ile ilgili pratik tasarım becerilerini vermektir. Öğrenciler önemli olan kişilerarası iletişim ve bir müşteri için bir kurumsal kimlik paketi tasarlama süreci ile bağlantılı tasarım becerilerini geliştirirler.
Öğrenciler sembollerin kullanımı, yüzeyler ve malzemelerin geniş bir yelpazede uygulaması ile ilgili renk ve tipografik iletişimin psikolojik etkilerini araştırırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya markaları ve kullanılan tipografiyi analiz etmek
2) Şirket ihtiyaçlarını tartışmak
3) Markaları teorik ilkeler üzerinden incelemek.
4) Logotype parçalarını tanımlamak.
5) Markaları tasarım ilkeleri üzerinden incelemek
6) Kurumsal kimlik ürünlerini üretmek
7) Kurumsal analiz için ihtiyaçları belirlemek
8) Kurumsal standartlar kılavuzu uygulamak

Dersin İçeriği

Dünya markaları analizi, logo tasarımı, kurumsal kimlik kitapçığı konuları işlenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtmı ve ders akışı CW: Ders gereksinimleri HW:Farklı sektörelere ait örneklerin toplanması
2) Kimlik yaratmak CW: Dünya markaları ve tipografi analizi HW: Sektör seçimi
3) Öğrenciler kurumsal gereksinim analizi yaparak başlangıç kavramları üzerinde çalışacaklardır CW: Kurumsal gereksinimlerin tartışılması/logo eskizleri HW: Türk markaları iler ilgili örneklerin toplanması
4) Araştırma/Marka seçimi /Her öğrenci için farklı bir marka) CW: Marka kıyaslaması /logotype alternatifleri hazırlama
5) Kavram ve çözülmüş tasarımların sunuşu CW: logotype alternatifleri hazırlama HW: Logo için ince ayarlamalar
6) Sunuş ve kritik: Analizin denrinliği ve anlaşılırlığı, orjinallik ve görsel etki, simgenin kullanılabilirliği CW: Logo için ince ayarlamalar HW: Kitapçık hazırlamak
7) Konu tekrarı A4 kitapçığın sunuşu: Logotype: siyah-beyaz, renkli, küçük boy kullanım, arkaplan kullanımları
8) Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka) CW: Araştırma /marka kıyaslaması. HW: ilk seçeneklerin hazırlanması CW: Araştırma /marka kıyaslaması. HW: ilk seçeneklerin hazırlanması
9) İlgili iş servislerine giriş, telif hakkı kanunları ile ilgili bilgilendirme, markanın telifinin alınması, iş yapıları, dökümanlar, tabela ve kimlik ürünlerinin tasarımı CW: Logotype’ın ince ayarlanması HW: Kimlik ürünlerinin yapısının oluşturulması
10) Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (1) CW:Kurumsal analiz/kimlik ürünleri yapıları HW: Ürünlerin hazırlanması
11) Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (2) CW: Farklı kurumsal kimlik klavuzlarının araştırılması
12) Kimlikten sorumlu kişileri kullanım kısıtları ile ilgili bilgilendirici kurumsal standartlar klavuzu eskizi
13) Final kurumsal standartlar kılavuzu çalışması
14) Kurumsal standartlar kılavuzu sunuşu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Anlatımları , Kütüphane & Site Araştırmaları, Tartışmalar, Sunumlar, Uygulamalar Lectures , Library& Site Researches, Discussions, Demonstrations, Applications
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Ara Sınavlar 14 28
Final 13 26
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.