VCD3123 Corporate Identity DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3123 Kurumsal Kimlik Tasarımı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilerin teorik bilgi ve kurumsal bir görsel kimlik oluşturma ve bakımı ile ilgili pratik tasarım becerilerini vermektir. Öğrenciler önemli olan kişilerarası iletişim ve bir müşteri için bir kurumsal kimlik paketi tasarlama süreci ile bağlantılı tasarım becerilerini geliştirirler.
Öğrenciler sembollerin kullanımı, yüzeyler ve malzemelerin geniş bir yelpazede uygulaması ile ilgili renk ve tipografik iletişimin psikolojik etkilerini araştırırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya markaları ve kullanılan tipografiyi analiz etmek
2) Şirket ihtiyaçlarını tartışmak
3) Markaları teorik ilkeler üzerinden incelemek.
4) Logotype parçalarını tanımlamak.
5) Markaları tasarım ilkeleri üzerinden incelemek
6) Kurumsal kimlik ürünlerini üretmek
7) Kurumsal analiz için ihtiyaçları belirlemek
8) Kurumsal standartlar kılavuzu uygulamak

Dersin İçeriği

Dünya markaları analizi, logo tasarımı, kurumsal kimlik kitapçığı konuları işlenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtmı ve ders akışı CW: Ders gereksinimleri HW:Farklı sektörelere ait örneklerin toplanması
2) Kimlik yaratmak CW: Dünya markaları ve tipografi analizi HW: Sektör seçimi
3) Öğrenciler kurumsal gereksinim analizi yaparak başlangıç kavramları üzerinde çalışacaklardır CW: Kurumsal gereksinimlerin tartışılması/logo eskizleri HW: Türk markaları iler ilgili örneklerin toplanması
4) Araştırma/Marka seçimi /Her öğrenci için farklı bir marka) CW: Marka kıyaslaması /logotype alternatifleri hazırlama
5) Kavram ve çözülmüş tasarımların sunuşu CW: logotype alternatifleri hazırlama HW: Logo için ince ayarlamalar
6) Sunuş ve kritik: Analizin denrinliği ve anlaşılırlığı, orjinallik ve görsel etki, simgenin kullanılabilirliği CW: Logo için ince ayarlamalar HW: Kitapçık hazırlamak
7) Konu tekrarı A4 kitapçığın sunuşu: Logotype: siyah-beyaz, renkli, küçük boy kullanım, arkaplan kullanımları
8) Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka) CW: Araştırma /marka kıyaslaması. HW: ilk seçeneklerin hazırlanması CW: Araştırma /marka kıyaslaması. HW: ilk seçeneklerin hazırlanması
9) İlgili iş servislerine giriş, telif hakkı kanunları ile ilgili bilgilendirme, markanın telifinin alınması, iş yapıları, dökümanlar, tabela ve kimlik ürünlerinin tasarımı CW: Logotype’ın ince ayarlanması HW: Kimlik ürünlerinin yapısının oluşturulması
10) Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (1) CW:Kurumsal analiz/kimlik ürünleri yapıları HW: Ürünlerin hazırlanması
11) Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (2) CW: Farklı kurumsal kimlik klavuzlarının araştırılması
12) Kimlikten sorumlu kişileri kullanım kısıtları ile ilgili bilgilendirici kurumsal standartlar klavuzu eskizi
13) Final kurumsal standartlar kılavuzu çalışması
14) Kurumsal standartlar kılavuzu sunuşu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Anlatımları , Kütüphane & Site Araştırmaları, Tartışmalar, Sunumlar, Uygulamalar Lectures , Library& Site Researches, Discussions, Demonstrations, Applications
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Ara Sınavlar 14 28
Final 13 26
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.