MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3077 | İnsan İlişkileri ve İletişimi | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR PEKTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin genel amacı, öğretmen adayının, iletişim becerilerini geliştirerek, onların sağlıklı insan ilişkileri ve iletişim yaşantıları kazanmalarına katkıda bulunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Değer yargılarının iletişimdeki rolünü kavrar. 2 Kişilerarası iletişimde gönderici ve alıcıdan kaynaklanan sorunların bilgisini edinir. 3 Olumlu letişim becerilerinin önemini (empati) kavrar ve uygular. 4 Duygular ve iletişimdeki rolü, aile içi iletişim, öğretmen-veli iletişimi, öğretmen-öğretmen iletişimi, öğretmen-çocuk iletişiminin önemini kavrar. 5 İletişim konusunda temel kavramları, iletişim modeli ve iletişim unsurlarını ve insan ilişkilerini tanımlar. |
Dersin tanımı ve organizasyon İletişim türleri ve iletişim modelleri Ailede iletişim Okulda iletişim Örgüt içi iletişim Empati İletişim çatışmaları İletişim çatışmalarının nedenleri Etkin konuşma Etkin dinleme Beden dili Hak ve sorumluluklar Değer yargıları ve iletişimdeki rolü |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı ve organizasyon | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
2) | İletişim türleri ve iletişim modelleri | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
3) | Ailede iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
4) | Okulda iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
5) | Örgüt içi iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
6) | Empati | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
7) | İletişim çatışmaları | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
8) | Ara Sınav | |
9) | İletişim çatışmalarının nedenleri | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
10) | Etkin konuşma | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
11) | Etkin dinleme | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
12) | Beden dili | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
13) | Hak ve sorumluluklar | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
14) | Değer yargıları ve iletişimdeki rolü | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |