İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3077 | İnsan İlişkileri ve İletişimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR PEKTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin genel amacı, öğretmen adayının, iletişim becerilerini geliştirerek, onların sağlıklı insan ilişkileri ve iletişim yaşantıları kazanmalarına katkıda bulunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Değer yargılarının iletişimdeki rolünü kavrar. 2 Kişilerarası iletişimde gönderici ve alıcıdan kaynaklanan sorunların bilgisini edinir. 3 Olumlu letişim becerilerinin önemini (empati) kavrar ve uygular. 4 Duygular ve iletişimdeki rolü, aile içi iletişim, öğretmen-veli iletişimi, öğretmen-öğretmen iletişimi, öğretmen-çocuk iletişiminin önemini kavrar. 5 İletişim konusunda temel kavramları, iletişim modeli ve iletişim unsurlarını ve insan ilişkilerini tanımlar. |
Dersin tanımı ve organizasyon İletişim türleri ve iletişim modelleri Ailede iletişim Okulda iletişim Örgüt içi iletişim Empati İletişim çatışmaları İletişim çatışmalarının nedenleri Etkin konuşma Etkin dinleme Beden dili Hak ve sorumluluklar Değer yargıları ve iletişimdeki rolü |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı ve organizasyon | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
2) | İletişim türleri ve iletişim modelleri | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
3) | Ailede iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
4) | Okulda iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
5) | Örgüt içi iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
6) | Empati | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
7) | İletişim çatışmaları | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
8) | Ara Sınav | |
9) | İletişim çatışmalarının nedenleri | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
10) | Etkin konuşma | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
11) | Etkin dinleme | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
12) | Beden dili | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
13) | Hak ve sorumluluklar | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
14) | Değer yargıları ve iletişimdeki rolü | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |