KYR5104 Kayropraktik ÖyküBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KYR5104 Kayropraktik Öykü Güz
Bahar
2 2 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere hastalarında anamnez almayı, hastalıklarının öyküsünü dinlemeyi, mevcut şikayet’inin kronolojik oluşumunu, kayropraktik spinal manipülatif tedavileri ilgilendiren ve ilgilendirmeyen medikal öyküyü almayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kayropraktik tarihini ana hatlarıyla açıklayabilecek, mesleğin felsefi ve bilimsel temellerini tartışabilecek ve günümüzdeki kayropraktik uygulamalarının gelişimini değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Biyo-psiko-sosyel model yapısı içerisinde hastanın rahatsızlıklarına çözüm üretebilmek için hasta ile ilgili edinebilecek bütün bilgileri alma sanatına yoğunlaşır. Öğrenciler bu yapı içerisinde sunum yaparlar ve topluma konuşma yapma yetisi üzerine çalışılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Profesyonel protokoller; halk sağlığı.
2) İlişki kurmanın psikososyal teknikleri, beden dili, konuşurken kullanılan el hareketleri.
3) Hastaların rahatsızlıklarının içeriğini öğrenmek için kullanılan OPPQRST sistemini anlamak
4) SMT endikasyon ve kontraendikasyonlar
5) Hastadan öykü alırken ön tanı, tanı ve ayrıcı tanıları belirleme
6) Problem odaklı tıbbi belgeleme sistemini algılama
7) Nöromuskuloskeletal ve organik klinik rahatsızlıklar
8) Kontraendike ve multidisipliner takip edilmesi gereken vakalarda kayropraktik klinik uygulama etiği
9) öğrendiklerimizi sunum yaparak uygulama I
10) Öğrendiklerimizi sunum yaparak uygulama II
11) Öğrendiklerimizi sunum yaparak uygulama III
12) Öğrendiklerimizi sunum yaparak uygulama IV
13) Öğrendiklerimizi sunum yaparak uygulama V
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Chiropractic Technique: Principles and Procedures : Bergmann DC, Thomas F, Peterson DC, David H

Benneth, Peter. Chiropractic: A Unique Approach to Health. Penrith Chiropractic, Duke St, Penrith, Cumbria, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje 5 20 100
Ödevler 5 10 50
Toplam İş Yükü 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak.
9) Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek.
10) Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak.