KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KYR5214 | Etik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ |
Dersin Amacı: | Bu ders, etik teorilerini, sağlık hizmetlerinde etik karar verme süreçlerini ve profesyonel davranış ilkelerini inceleyerek, öğrencilerin etik sorunları tanımlama, analiz etme ve çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, etik teorileri açıklayabilecek, sağlık hizmetlerinde karşılaşılan etik sorunları tanımlayabilecek ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirebilecektir. |
Bu derste etik teoriler, sağlık hizmetlerinde etik kararlar, hasta hakları, profesyonel etik ilkeleri ve etik sorunlara yönelik çözüm yaklaşımları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | |
2) | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | |
3) | Etik sistemlerini incelemek | |
4) | Etik sistemlerini incelemek Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek | |
5) | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek | |
6) | Meslek etiğini incelemek | |
7) | Meslek etiğini incelemek | |
8) | Meslek etiğini incelemek | |
9) | Meslek etiğini incelemek | |
10) | Kayropraktik tarihi | |
11) | Kayropraktik tarihi II | |
12) | Kayropraktik Felsefesi | |
13) | Kayropraktik Felsefesi II | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Kayropraktik Tarihi, Felsefesi ve Etik, BE Pehlivanoğlu, Nobel Akademik Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 5 | 20 | 100 |
Ödevler | 4 | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. | |
9) | Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. | |
10) | Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. |