KYR5212 PediatriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KYR5212 Pediatri Güz
Bahar
2 2 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ
Dersin Amacı: Bu ders, çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında temel bilgileri sunarak, öğrencilerin pediatrik hastalıkları tanıma, tedavi etme ve çocuk hastaların klinik değerlendirilmesi konusundaki becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, pediatrik hastalıkların tanı ve tedavisini yapabilecek, çocuk hastaların gelişimsel ve klinik değerlendirmelerini gerçekleştirebilecek ve pediatrik sağlık sorunlarına yönelik uygun müdahalelerde bulunabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste çocuk sağlığına dair temel kavramlar, pediatrik hastalıkların tanı ve tedavi yöntemleri, büyüme ve gelişme, aşılar ve pediatrik acil durumlar ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon. Büyüme ve değerlendirilmesi.
2) Çocukta fizik muayene. Yeni doğanda fizik muayene.
3) Mental ve motor gelişim
4) Beslenme. Malnütrisyon. Malnütrisyon sendromları.
5) Adolesanda fiziksel büyüme ve cinsel gelişim.
6) Yüksek riskli yeni doğanlar
7) Büyüme geriliğine klinik yaklaşım, raşitizm, hipotiroidi, yenidoğanda kolestaz
8) Çocukta nörolojik muayene ve değerlendirme
9) Merkezi Sinir sistemi tümörleri. nöromusküler hastalıklar
10) Genetik: Sık görülen genetik hastalıklar
11) Wilm tümörü ve nöroblastom, Frajil X sendromu
12) Pediatride kas iskelet sistemi sorunları
13) Pediatride kas iskelet sistemi sorunları ve tedavisi I
14) Pediatride kas iskelet sistemi sorunları ve tedavisi II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Anrig, Claudia A., and Gregory Plaugher. Pediatric Chiropractic. Wolters Kluwer Health, Philadelphia, 2022.

Anrig, Claudia A., and Gregory Plaugher. Pediatric Chiropractic. Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health, Philadelphia, 2013.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje 5 20 100
Ödevler 3 12 36
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak.
9) Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek.
10) Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak.