KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KYR5209 | Radyoloji | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Radyolojideki temel kavramların öğrenilmesi. Radyografide görüntü oluşmasında x - ışını etkileri, x - ışını doku etkileşimi, radyografi cihazı ve ekipmanlarının öğrenilmesi. Radyografi cihazının doğru kullanılması, kaliteli ve hatasız radyolojik görüntü elde edebilmek için gerekli işlem ve öğelerin bilinmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Radyolojinin tarihsel gelişimi, kullanılacak terimler ve fizyolojik temelinin öğrenilmesi, farklı konseptlerin incelenmesi, Radyolojinin kullanım alanları ve temel prensiplerinin kavranılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görüntüleme Yöntemlerine giriş | |
2) | Radyoloji fiziği | |
3) | Radyolojinin Temel prensipleri | |
4) | Radyoloji Terminolojisi | |
5) | Radyololoji anatomisi | |
6) | Radyololoji fizyolojisi | |
7) | Radyolojide etik kurallar, öğeler | |
8) | Genel Tekrar | |
9) | X - ışın Üretimi - Emisyonu | |
10) | X-ray’in kullanım alanları | |
11) | Manyetik Rezonans'a giriş (MRI) | |
12) | Manyetik Rezonans'ın (MRI) kullanım amaçları | |
13) | Bilgisayarlı Tomografi (BT) | |
14) | Sintigrafi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 5 | 20 | 100 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |