Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları |
|
2) |
Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler |
|
3) |
İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
4) |
Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
5) |
Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
6) |
Koku ve Tad AlmaAlgısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
7) |
Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
8) |
Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler |
|
11) |
Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler |
|
12) |
Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme |
|
13) |
Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme |
|
14) |
Çocuklarda baskın bir algı var mıdır? / Sınıf Tartışması |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dunstan, P.J. (2009), Child Sense, Bantam Books, USA.
Lezak Deutsch, M. ( 1983), Neuropsychological Assessment, Oxford University Press, USA.
Madi, B. (2011), Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur, 2. Baskı, Efil Yayınevi, İstanbul.
Perkins, M. (1983), Sesnsing the World, Hackett Publishing Company, USA.
Rookes, P.; Wilson, J. (2000), Perception, Routladge, Great Britain.
San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
Schiffman, H.R. (2001), Sensation and Perception, 5th ed., John Wiley & Sons Inc., USA.
Silberg, J. (2006), Learning Games Exploring the Senses, Gryphon House Inc., Beltsville. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. |
|
5) |
İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. |
|