CGB4071 Duyu EğitimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4071 Duyu Eğitimi Bahar
Güz
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Duyu gelişimi hakkında bilgi edinmek, konu ile ilgili olarak aile ve ilgili profesyonellere danışma verebilecek yeterliliğe sahip olmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler.
2.Algı gelişimiyle ilgili yaklaşımları öğrenirler.
3.Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler.
4.7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler.
5.7 Duyunun gelişimini destekleyici müdahele planı geliştirirler.

Dersin İçeriği

Duyum ve algı tanımları, farklılıkları, 7 Duyu, Görme Duyusu, İşitme Duyusu, Dokunma Duyusu, Tad Alma Duyusu, Koklama Duyusu, Propriosepsiyon,Denge duyusu : gelişim süreci, özellikleri, gelişimini destekleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları
2) Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler
3) İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
4) Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
5) Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
6) Koku ve Tad AlmaAlgısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
7) Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
8) Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
9) Ara sınav
10) Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler
11) Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler
12) Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme
13) Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme
14) Çocuklarda baskın bir algı var mıdır? / Sınıf Tartışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dunstan, P.J. (2009), Child Sense, Bantam Books, USA.
Lezak Deutsch, M. ( 1983), Neuropsychological Assessment, Oxford University Press, USA.
Madi, B. (2011), Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur, 2. Baskı, Efil Yayınevi, İstanbul.
Perkins, M. (1983), Sesnsing the World, Hackett Publishing Company, USA.
Rookes, P.; Wilson, J. (2000), Perception, Routladge, Great Britain.
San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Schiffman, H.R. (2001), Sensation and Perception, 5th ed., John Wiley & Sons Inc., USA.
Silberg, J. (2006), Learning Games Exploring the Senses, Gryphon House Inc., Beltsville.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.