CGB4071 Duyu EğitimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4071 Duyu Eğitimi Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Duyu gelişimi hakkında bilgi edinmek, konu ile ilgili olarak aile ve ilgili profesyonellere danışma verebilecek yeterliliğe sahip olmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler.
2.Algı gelişimiyle ilgili yaklaşımları öğrenirler.
3.Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler.
4.7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler.
5.7 Duyunun gelişimini destekleyici müdahele planı geliştirirler.

Dersin İçeriği

Duyum ve algı tanımları, farklılıkları, 7 Duyu, Görme Duyusu, İşitme Duyusu, Dokunma Duyusu, Tad Alma Duyusu, Koklama Duyusu, Propriosepsiyon,Denge duyusu : gelişim süreci, özellikleri, gelişimini destekleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları
2) Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler
3) İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
4) Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
5) Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
6) Koku ve Tad AlmaAlgısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
7) Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
8) Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
9) Ara sınav
10) Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler
11) Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler
12) Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme
13) Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme
14) Çocuklarda baskın bir algı var mıdır? / Sınıf Tartışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dunstan, P.J. (2009), Child Sense, Bantam Books, USA.
Lezak Deutsch, M. ( 1983), Neuropsychological Assessment, Oxford University Press, USA.
Madi, B. (2011), Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur, 2. Baskı, Efil Yayınevi, İstanbul.
Perkins, M. (1983), Sesnsing the World, Hackett Publishing Company, USA.
Rookes, P.; Wilson, J. (2000), Perception, Routladge, Great Britain.
San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Schiffman, H.R. (2001), Sensation and Perception, 5th ed., John Wiley & Sons Inc., USA.
Silberg, J. (2006), Learning Games Exploring the Senses, Gryphon House Inc., Beltsville.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3