COP4455 N11- Web Application ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4455 N11- Web Uygulama Programlama Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersin Amacı: Öğrencilere web uygulamaları geliştirme bilgisi kazandırma ve kariyer planları doğrultusunda agile metodolojilerle proje gerçekleştirimleri yapabilecekleri çalışmalar yapmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Web uygulama mimarileri geliştirebilmek.
2) Çevik yazılım geliştirme süreçlerini anlamak.
3) Linux işletim sistemine ve web uygulama programlamasında kullanılan araçlara aşinalık kazanma.
4) İlişkisel veritabanı bilgisi geliştirme.
5) Kullanıcı ayayüz tasarımı ve kullanıcı deneyim tasarımı bilgisi geliştirme.

Dersin İçeriği

Web uygulamaları, Web uygulamalarında tasarım örüntüleri, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri, Spring framework, dependency injection, MVC, Junit birim, hibernate ORM, spring+hibernate entegrasyonu, Middleware ve HTTP protokolü, HTTP Protokolü, Spring kontrolörleri, spring filtreleri, REST API'ları, HTML, CSS, Javascript ve jquery, ajax.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve altyapısının tanıtılması: Tarihi bakış açısı, web uygulaması nedir?, web uygulamalarında tasarım örüntülerine giriş, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri
2) Java tekrarı ve Spring framework tanıtımı: Web uygulamalarında kullanılan Spring elemanları, dependency injection, MVC, Junit birim testi
3) Database etkileşimleri ve hibernate ORM: ilişkisel veritabanları, ORM konsepti, spring+hibernate entegrasyonu
4) Middleware ve HTTP protokolü: Uygulama sunucusu, HTTP Protokol, HTTP İstekleri, HTTP Cevapları, Sessions/cookies, Spring kontrolörleri, spring filtreleri , REST API'ları ve içerik türleri
5) Sunum katmanı ve kullanıcı arayüzleri: HTML, CSS, Javascript ve jquery, Spring views ve şablon motorları, ajax.
6) Ara Sınav
7) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 1: Uygulamanın genel gereksinimleri, kullanıcı arayüz tasarımı, kayıt ve login senaryoları, uygulama özelliklerinin tartışılması, kaynak kod yönetimi ve geliştirme ortamlarının tartışılması.
8) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 2: İterasyon 1 demosu ve retro, Blog yazısı kompozisyon senaryoları, Blog yazısı görüntüleme
9) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 3: iterasyon 2 demosu ve retro. Blog yazısı güncelleme ve silme senaryoları
10) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 4: iterasyon 3 demosu. Bir yazıya tag ekleme ve silme senaryoları
11) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 5: iterasyon 4 demosu. Bir yazıya yorum yazılması, güncellenmesi ve silinmesi
12) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 6: iterasyon 5 demosu . Blog engine analitik ekleme senaryoları.
13) Final proje sunumları
14) Final proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Spring in action" by Craig Walls
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 3 7 21
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.