COP4455 N11- Web Application ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4455 N11- Web Uygulama Programlama Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersin Amacı: Öğrencilere web uygulamaları geliştirme bilgisi kazandırma ve kariyer planları doğrultusunda agile metodolojilerle proje gerçekleştirimleri yapabilecekleri çalışmalar yapmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Web uygulama mimarileri geliştirebilmek.
2) Çevik yazılım geliştirme süreçlerini anlamak.
3) Linux işletim sistemine ve web uygulama programlamasında kullanılan araçlara aşinalık kazanma.
4) İlişkisel veritabanı bilgisi geliştirme.
5) Kullanıcı ayayüz tasarımı ve kullanıcı deneyim tasarımı bilgisi geliştirme.

Dersin İçeriği

Web uygulamaları, Web uygulamalarında tasarım örüntüleri, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri, Spring framework, dependency injection, MVC, Junit birim, hibernate ORM, spring+hibernate entegrasyonu, Middleware ve HTTP protokolü, HTTP Protokolü, Spring kontrolörleri, spring filtreleri, REST API'ları, HTML, CSS, Javascript ve jquery, ajax.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve altyapısının tanıtılması: Tarihi bakış açısı, web uygulaması nedir?, web uygulamalarında tasarım örüntülerine giriş, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri
2) Java tekrarı ve Spring framework tanıtımı: Web uygulamalarında kullanılan Spring elemanları, dependency injection, MVC, Junit birim testi
3) Database etkileşimleri ve hibernate ORM: ilişkisel veritabanları, ORM konsepti, spring+hibernate entegrasyonu
4) Middleware ve HTTP protokolü: Uygulama sunucusu, HTTP Protokol, HTTP İstekleri, HTTP Cevapları, Sessions/cookies, Spring kontrolörleri, spring filtreleri , REST API'ları ve içerik türleri
5) Sunum katmanı ve kullanıcı arayüzleri: HTML, CSS, Javascript ve jquery, Spring views ve şablon motorları, ajax.
6) Ara Sınav
7) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 1: Uygulamanın genel gereksinimleri, kullanıcı arayüz tasarımı, kayıt ve login senaryoları, uygulama özelliklerinin tartışılması, kaynak kod yönetimi ve geliştirme ortamlarının tartışılması.
8) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 2: İterasyon 1 demosu ve retro, Blog yazısı kompozisyon senaryoları, Blog yazısı görüntüleme
9) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 3: iterasyon 2 demosu ve retro. Blog yazısı güncelleme ve silme senaryoları
10) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 4: iterasyon 3 demosu. Bir yazıya tag ekleme ve silme senaryoları
11) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 5: iterasyon 4 demosu. Bir yazıya yorum yazılması, güncellenmesi ve silinmesi
12) Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 6: iterasyon 5 demosu . Blog engine analitik ekleme senaryoları.
13) Final proje sunumları
14) Final proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Spring in action" by Craig Walls
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 3 7 21
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek