COP4456 BGA- Information SecurityBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4456 BGA- Bilgi Güvenliği Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖRKEM KAR
Dersin Amacı: Bu ders bilgi sistemleri güvenliğini sağlamak için, kurum içindeki tüm fonksiyonel seviyeleri tanımlamak ve uygulamak için tasarlanmıştır. Bu amaçla, ders modern bir işletmenin güvence altında hizmet verebilmesi için gerekli yapılardan bahsetmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güvenlik başarısızlıkları, genel güvenlik zafiyetleri ve durumları, bilinen güvenlik hataları ve örnekleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Eleştiri ve CIA üçlüsü de dahil olmak üzere genel siber güvenlik modellerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirme konusunda bilgi sahibi olurlar.
3) Donanım, yazılım, politikalar ve insanlar dahil modern bir güvenlik sistemini içeren unsurları, arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olurlar.
4) Güvenlik etkileşimde tüm alanlara kurumsal düzeyde güvenlik sağlamak için değerlendirilme yapılması hakkında bilgi sahibi olurlar.
5) Güvenlik rolleri ve sorumlulukları arasında ilişkilerin karşılaştırılması hakkında bilgi sahibi olurlar.
6) Bilgi güvenliği başarısını belirlemede strateji ve politika rolünü değerlendirme hakkında bilgi sahibi olurlar.
7) Güvenlik plan ve politikalarının değerlerndirilmesi konusunda bilgi sahibi olurlar.
8) Güvenlik değerlendirmesi ve yönetim ölçümleri ve anahtar performans göstergeleri hakkında bilgi sahibi olurlar
9) Bilgi güvenliği şemasının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olurlar.
10) Siber gelecekteki durumunu belirleyecek eğilimleri ve desenleri Değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Güvenlik bileşenleri, Siber güvenliğin ilkeleri, Siber güvenlik yönetim kavramları, Kurumsal roller ve yapılar, Strateji ve stratejik planlama, Güvenlik plan ve politikaları, Güvenlik standart ve kontrolleri, Risk yönetimi, Güvenlik ölçümleri, Güvenlik eğitim farkındalığı, Fiziksel güvenlik ve çevresel olaylar, Olasılık planlama, Güvenlik eğitimi,uygulamaları ve farkındalığı, Siber güvenliğin geleceği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Güvenlik Bileşenleri * Tehditler,zafiyetler ve sonuçları * APT * Güvenliğin günümüzdeki durumu * TSE ve siber güvenlik konuları
2) "Siber Güvenliği İlkeleri * Sibergüvenlik modelleri * İlke çeşitleri:Bilgisayar güvenliği,bilgi güvenliği,bilgi güvencesi"
3) "Siber Güvenlik Yönetim kavramları * Güvenlik yönetimi * Yönetim modelleriroller ve fonksiyonlar"
4) "Kurumsal Roller ve Yapılar * Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları * Alternatif kurumsal roller ve arayüzler"
5) "Strateji ve stratejik Planlama * Strateji * Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi * Bilgi güvenliği yaşam döngüsü * Kurumsal mimari"
6) "Güvenlik Planları ve Politikaları * Planlama seviyeleri * Hiza planlama * Sistem güvenlik planlama * Politika geliştirme ve implementasyonu"
7) "Güvenlik standartı ve kontrolleri * Güvenlik standartları ve kontrelleri * Sertifikasyon ve agreditasyon"
8) "Risk Yönetimi * Risk ilkeleri * Risk çeşitleri * Risk stratejileri * Risk Management Framework(RMF)"
9) "Güvenlik Mertikleri ve KPIs * Güvenlik metrik adımları * İyi bir metrik yapımı * Güvenlik metriklerine yaklaşım * Metrikler ve FISMA"
10) "Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri * Güvenlikte insan faktörü * Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu * Cross-domain eğitimleri"
11) "Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Olaylar * Fiziksel ve çevresel tehditler * Fiziksel ve çevresel kontroller"
12) "Olasılık Planlama * Olasılık planları geliştirme * Farklı olasılık planlarının anlaşılması * Olaylara karşı aksiyon alabilme"
13) "Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri * Güvenlikte insan faktörü * Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu * Cross-domain eğitimleri"
14) "Siber Güvenliğin Geleceği * Geleceğe dair belirsizlikler * Muhtemel gelecek senaryoları * Öğrendiğinizi nasıl uygularsınız ?

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Information Security: Principles and Practice - Jon Erickson
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 3 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 3 7 21
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2