ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4430 | NOKIA - Büyük Ölçekli M2M Projelerinin Uygulanması | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Dersin Amacı: | Büyük ölçekli projelerin yönetimi diğer projelerden farklılık göstermektedir. Bu dersle amaçlanan büyük ölçekli projelerin dizayn, uygulama, finans takip ve hukuksal boyutları ile ilgili know-how'ı aktarmaktır. Telekom projeleri örnek grup olarak alınmaktadır. Sahada çalışmış olan yetkililerin bu bilgilerini gerekli gördükleri noktalarda uygulama ile birleştirerek aktaracaktır. Öğrenciler bu sayede hem standart bir proje yönetimi dersinde göremeyecekleri büyük ölçekli projeler ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olacak, hem sahada bunun uygulanması noktasında birebir sahada problemlere ve süreçlere müdahil olanlarla birlikte çalışacaklardır. Burada riskin yönetimi, hukuksal boyut ve projeden çıkışlarda yaşanan süreç bu dersin, büyük projelere odaklanması nedeniyle, en önemli katkısıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) E2E proje kavramı hakkında bilgi edineceklerdir 2) Büyük çaptaki projelerin hayata geçirilme aşamalarını ve diğer projelerden farklılıkları hakkında bilgi sahibi olacaklardır 3) Bir projeye başlamadan önce pazara hangi soruları sorulması gerektiğini ve yanıtların nasıl yorumlanması gerektiği konusunda bilgi sahibi olacaklardır. 4) Proje öncesi pazarlık süreci hakkında bilgi 5) Bir proje kontratının finansal, hukuksal ve süreç açısından nasıl hazırlanacağı 6) Proje risklerinin ölçümü ve operasyonel risk yönetiminin temellerini öğreneceklerdir 7) Büyük ölçekli projelerin uygulaması hakkında Telekom sektörü özelinde bilgi edineceklerdir 8) Bir projeden çıkış ve kapama aşamalarını gerçek uygulamaları üzerinden öğreneceklerdir |
Ders büyük ölçekli projelerin müşteri taleplerine göre şekillendirilmesi süreci ile başlayacaktır. Telekom sektörünün tarihi ve yapısı incelenerek E2E süreci için gerekli bilgiler aktarılacaktır. Daha sonra teklif süreci ele alınacaktır. Burada teklif hukuksal, finansal , risk yönetimi açısından incelenecektir. Uygulama (implementsyon) sürecinde bir telekom projesine odaklanılacaktır. Sürekliliğin sağlanması, nihayi ürünün sahibine nakliyesi süreçlerinin incelenmesi ile devam edecek ve büyük çaplı bir projenin tamamlanma ve kapatılması aşaması ile noktalanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Telekom networkü nedir; kısa tarihçe gelişim süreci | |
2) | Mobil network ve sistemler; genel bilgiler | |
3) | Satışın temelleri; ne satalım, nasıl satalım, çözüm geliştirme | |
4) | Satışın temelleri; müşteri ile ilişkiler, network dizayn | |
5) | Teklif yönetimi; satış destek birimleri, pazarlık, fiyatlama, | |
6) | Kontrat Yönetimi; risk yönetimi, LoA | |
7) | Kontrat Yönetimi; finans ve kontrol (yıllık planlama) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Laboratuvar ziyareti; Test yatağı, ürün portföyü | |
10) | Uygulama, teslimat modeli; bir telekom networkü nasıl kurulur, süreç planlama | |
11) | Network uygulama, proje başlatma, ilk aşamaları, kaynak besleme | |
12) | Teslimat, roll out süreci | |
13) | Teslimat; kabul, kalite, teklif kapama | |
14) | Sunumlar ve Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi verecek tarafından notlar hazırlanarak ders öncesi dağıtılacaktır Will be prepared and distributed by the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | The principles of project management / Williams, Meri / Site Point 2008 / ISBN-13: 978-0980285864 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |