Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İstanbul’da Öğrenci Olmak |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
2) |
Dünden Bugüne İstanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
3) |
İstanbul’un Efsaneleri |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
4) |
Prohistorya’dan Günümüze İstanbul’un Yerleşi Tarihi |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
5) |
Geçmişten Günümüze İstanbul Lokantaları |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
6) |
İstanbul’un Tarihi ve Kültürel Değerleri |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
7) |
Sanat ve Kültür Mirası Perspektifinden İstanbul’u Okumak |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Küresel Şehirler ve İstanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
10) |
19. ve 20. Yüzyılın Başlarında İstanbul’da İktisadi ve Sosyal Hayat |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
11) |
On Şair ve On İstanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
12) |
İstanbul’un Kentsel Dönüşümü ve Tarih |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
13) |
İki Semtin Hikâyesi |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
14) |
Sanat ve Kültür Mirası Perspektifinden İstanbul’u Okumak |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |