SKY4067 Kültür Sanat ve İstanbulBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY4067 Kültür Sanat ve İstanbul Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: İstanbul’u öğrenme ve tanıma merakı uyandırarak, İstanbul’un zengin kültürel mirasına sahip çıkıp onu yaşayacak ve aktaracak bireyler yetiştirmek ve İstanbul özelinde şehirli olmak bilincini ve yaşanılan şehir ile birey arasında aidiyet duygusunun geliştirilmesini sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İstanbul’un geçmişi hakkında bilgi sahibi olmak ve İstanbul’un tanımada iyi bir yol sağlamaktır. Mimari, sanatsal, edebi, coğrafi, tarihi, sosyolojik ve ekonomik perspektiflerden bakma şansı tanır.

Dersin İçeriği

İstanbul Şehrinin kültürel zenginliklerini mimari, sanatsal, edebi, coğrafi, tarihi, sosyolojik ve ekonomik perspektiflerden inceleyerek şehrin geçirdiği evrimsel değişimi anlatan konuları içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstanbul’da Öğrenci Olmak Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
2) Dünden Bugüne İstanbul Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
3) İstanbul’un Efsaneleri Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
4) Prohistorya’dan Günümüze İstanbul’un Yerleşi Tarihi Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
5) Geçmişten Günümüze İstanbul Lokantaları Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
6) İstanbul’un Tarihi ve Kültürel Değerleri Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
7) Sanat ve Kültür Mirası Perspektifinden İstanbul’u Okumak Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
8) Vize Sınavı
9) Küresel Şehirler ve İstanbul Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
10) 19. ve 20. Yüzyılın Başlarında İstanbul’da İktisadi ve Sosyal Hayat Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
11) On Şair ve On İstanbul Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
12) İstanbul’un Kentsel Dönüşümü ve Tarih Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
13) İki Semtin Hikâyesi Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
14) Sanat ve Kültür Mirası Perspektifinden İstanbul’u Okumak Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”. Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul” Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”.
Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek