SKY3072 Sağlık Okur YazarlığıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY3072 Sağlık Okur Yazarlığı Bahar
Güz
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Dersin Amacı: Öğrencilerin sağlıklarını korumak, sürdürebilmek, geliştirmek ve yaşam kalitesini yükseltebilmek için sağlıkla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme bu bilgileri doğru kullanma ve anlama konularındaki farkındalığı artırmayı amaçlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Mezunlar, sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilir ve bu bilgileri uygulayabilir; Sağlık kuruluşlarının idari, mali, teknik, hukuki ve tıbbi süreçlerini anlama, analiz etme ve yönlendirme konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak; Sağlık sisteminin temel unsurlarını ve özelliklerini kavrayabilme ve sağlık politikasını analiz edebilme yeteneğini kavrayabilme; Sağlık yönetimi ile ilgili bilgi sistemlerini yönetme ve etkin bir şekilde etkinleştirebilme konusunda bilgi ve becerilere sahip olurlar.

Dersin İçeriği

SOY'un Boyutları ve Önemi
Sağlığın Temel Belirleyicisi Olarak Sağlık Okur Yazarlığı
Dünyada Sağlık Okuryazarlığı
Sağlık Okuryazarlığını Ölçmek İçin Kullanılan Testler
Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması Sonuçları ve Yorumlanması
Kitle İletişimi ve Eleştirel Sağlık Okuryazarlığı
Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı
Beslenme ve Sağlık Okuryazarlığı
Kadın Sağlığı Açısından Sağlık Okuryazarlığı
Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı
Sağlık Okuryazarlığının Sağlık Harcamaları ve Sağlık Hizmetleri Kullanımı
Açısından Değerlendirilmesi..
Genel Tekrar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Okur Yazarlığına Giriş Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
2) Sağlık Okur Yazarlığının Kavramsal Çerçevesi Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
3) Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi I Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
4) Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi II Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
5) AB'de Sağlık Okur Yazarlığı Eğitimi Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
6) Sağlık Okur Yazarlığı Kavramsal Modeli ve Kullanılan ölçekler Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
7) Toplumda Sağlık Okur Yazarlığını Arttırma Çalışmaları Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
8) Vize Sınavı
9) Sağlık Okur Yazarlığının Temel Belirleyicileri Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
10) Türkiye'de Sağlık Okur Yazarlığı Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
11) Sağlık Kurumlarında Sağlık Okur Yazarlığı Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
12) Kitle İletişim Araçları ile Sağlık Okur Yazarlık İlişkisi Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
13) Sağlık Okur Yazarlığının Sağlık Hizmetleri Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
14) Genel Tekrar Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası
Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,