PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3072 | Sağlık Okur Yazarlığı | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sağlıklarını korumak, sürdürebilmek, geliştirmek ve yaşam kalitesini yükseltebilmek için sağlıkla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme bu bilgileri doğru kullanma ve anlama konularındaki farkındalığı artırmayı amaçlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mezunlar, sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilir ve bu bilgileri uygulayabilir; Sağlık kuruluşlarının idari, mali, teknik, hukuki ve tıbbi süreçlerini anlama, analiz etme ve yönlendirme konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak; Sağlık sisteminin temel unsurlarını ve özelliklerini kavrayabilme ve sağlık politikasını analiz edebilme yeteneğini kavrayabilme; Sağlık yönetimi ile ilgili bilgi sistemlerini yönetme ve etkin bir şekilde etkinleştirebilme konusunda bilgi ve becerilere sahip olurlar. |
SOY'un Boyutları ve Önemi Sağlığın Temel Belirleyicisi Olarak Sağlık Okur Yazarlığı Dünyada Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Okuryazarlığını Ölçmek İçin Kullanılan Testler Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması Sonuçları ve Yorumlanması Kitle İletişimi ve Eleştirel Sağlık Okuryazarlığı Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı Beslenme ve Sağlık Okuryazarlığı Kadın Sağlığı Açısından Sağlık Okuryazarlığı Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Okuryazarlığının Sağlık Harcamaları ve Sağlık Hizmetleri Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi.. Genel Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Okur Yazarlığına Giriş | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
2) | Sağlık Okur Yazarlığının Kavramsal Çerçevesi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
3) | Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi I | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
4) | Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi II | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
5) | AB'de Sağlık Okur Yazarlığı Eğitimi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
6) | Sağlık Okur Yazarlığı Kavramsal Modeli ve Kullanılan ölçekler | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
7) | Toplumda Sağlık Okur Yazarlığını Arttırma Çalışmaları | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sağlık Okur Yazarlığının Temel Belirleyicileri | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
10) | Türkiye'de Sağlık Okur Yazarlığı | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
11) | Sağlık Kurumlarında Sağlık Okur Yazarlığı | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
12) | Kitle İletişim Araçları ile Sağlık Okur Yazarlık İlişkisi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
13) | Sağlık Okur Yazarlığının Sağlık Hizmetleri Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
14) | Genel Tekrar | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |