ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3072 | Sağlık Okur Yazarlığı | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sağlıklarını korumak, sürdürebilmek, geliştirmek ve yaşam kalitesini yükseltebilmek için sağlıkla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme bu bilgileri doğru kullanma ve anlama konularındaki farkındalığı artırmayı amaçlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mezunlar, sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilir ve bu bilgileri uygulayabilir; Sağlık kuruluşlarının idari, mali, teknik, hukuki ve tıbbi süreçlerini anlama, analiz etme ve yönlendirme konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak; Sağlık sisteminin temel unsurlarını ve özelliklerini kavrayabilme ve sağlık politikasını analiz edebilme yeteneğini kavrayabilme; Sağlık yönetimi ile ilgili bilgi sistemlerini yönetme ve etkin bir şekilde etkinleştirebilme konusunda bilgi ve becerilere sahip olurlar. |
SOY'un Boyutları ve Önemi Sağlığın Temel Belirleyicisi Olarak Sağlık Okur Yazarlığı Dünyada Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Okuryazarlığını Ölçmek İçin Kullanılan Testler Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması Sonuçları ve Yorumlanması Kitle İletişimi ve Eleştirel Sağlık Okuryazarlığı Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı Beslenme ve Sağlık Okuryazarlığı Kadın Sağlığı Açısından Sağlık Okuryazarlığı Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Okuryazarlığının Sağlık Harcamaları ve Sağlık Hizmetleri Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi.. Genel Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Okur Yazarlığına Giriş | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
2) | Sağlık Okur Yazarlığının Kavramsal Çerçevesi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
3) | Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi I | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
4) | Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi II | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
5) | AB'de Sağlık Okur Yazarlığı Eğitimi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
6) | Sağlık Okur Yazarlığı Kavramsal Modeli ve Kullanılan ölçekler | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
7) | Toplumda Sağlık Okur Yazarlığını Arttırma Çalışmaları | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sağlık Okur Yazarlığının Temel Belirleyicileri | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
10) | Türkiye'de Sağlık Okur Yazarlığı | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
11) | Sağlık Kurumlarında Sağlık Okur Yazarlığı | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
12) | Kitle İletişim Araçları ile Sağlık Okur Yazarlık İlişkisi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
13) | Sağlık Okur Yazarlığının Sağlık Hizmetleri Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
14) | Genel Tekrar | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |