SKY3067 GirişimcilikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY3067 Girişimcilik Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Dersin amacı; girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrayabilmek, küçük işletmelerin kuruluş şekillerini ve yönetimini kavratmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş yaşamında başarılı olma yöntemlerini kavrar.
2. Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar.
3. Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrar.
4. Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrar.
5. Türkiye’de girişimci olma şekillerini tanır
6. Girişimcilikle ilgili temel bilgiler öğrenme
7. Girişimcilik özelliklerinin ortaya çıkarılmasını sağlama
8. Mevcut girişimcilik özelliklerini geliştirme
9. Girişimci olmak isteyenlerin karşılaşabilecekleri engeller hakkında bilgi sahibi olma
10.Girişimci olmak isteyenlerin yaralanabilecekleri teşvikleri bilme
11.Başarılı girişimcilik öykülerinden hareketle etkin bir kariyer planlaması yapma

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü gibi konular gösterilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
2) Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
3) Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
4) Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
5) Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
6) Başarılı girişimcilik öyküleri 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
7) Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
8) Vize Sınavı
9) Yeni yönetim yaklaşımları 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
10) Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
11) Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
12) Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
13) Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri
14) Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük
2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm
3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin
4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005.
5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.