Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavramları |
|
2) |
Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını tanılama |
|
3) |
Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler I |
|
4) |
Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler II |
|
5) |
Sağlığı Geliştirmede Kullanılan Modeller |
|
6) |
Sağlık İnanç Modeli |
|
7) |
Sağlık İnanç Modeli (Makale Kritiği) |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Sağlığı Geliştirme Modeli |
|
10) |
Sağlığı Geliştirme Modeli (makale kritiği) |
|
11) |
Teoriler üstü model |
|
12) |
Teoriler üstü model (makale kritiği) |
|
13) |
Sağlığı Geliştirmede Hemşirenin Rolü ve Yenilikçi Uygulamaları |
|
14) |
Sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar,
Dersin değerlendirilmesi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
The course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002
2. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002.
3. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006.
4. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|