HEM3081 Sağlığı GeliştirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3081 Sağlığı Geliştirme Bahar
Güz
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları,birey, aile, toplum sağlığı koruma ve geliştirme kavramı ve etkileyen faktörleri, davranışa özgü sağlığı koruma ve geliştirme modelleri ve çözüm stratejilerini öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Sağlık davranışı ve sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Sağlığı koruma ve geliştirme davranışları ve davranış değişimini etkileyen belirleyiciler arasındaki ilişkiyi açıklar.
3 Ulusal ve uluslar arası sağlığı geliştirme politikaları, hedefleri, ilkeleri ve standartlarını açıklar.
4 Sağlığı geliştirme programları için teorik esasları, modellerini kavrar.
5 Kanıta dayalı sağlığı geliştirme programlarını bilir, planlar ve uygular.

Dersin İçeriği

Bu ders, sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını, sağlığı geliştirme modellerini, sağlığı geliştirme ile ilgili ulusal ve uluslararası politikaları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavramları
2) Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını tanılama
3) Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler I
4) Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler II
5) Sağlığı Geliştirmede Kullanılan Modeller
6) Sağlık İnanç Modeli
7) Sağlık İnanç Modeli (Makale Kritiği)
8) Ara Sınav
9) Sağlığı Geliştirme Modeli
10) Sağlığı Geliştirme Modeli (makale kritiği)
11) Teoriler üstü model
12) Teoriler üstü model (makale kritiği)
13) Sağlığı Geliştirmede Hemşirenin Rolü ve Yenilikçi Uygulamaları
14) Sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar, Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
The course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002
2. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002.
3. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006.
4. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.