Bu ders; Genetik varyasyon: Beslenme uygulamaları,Genler ve besin ögeleri veya besin bileşenleri arasındaki ilişki,Besin ögeleri ve gen ekspresyonu,Nutrigenomik,Gıda bileşenlerinin etkinliği ve güvenliğinin değerlendirilmesinde nutrigenomikler,Vitamin metabolizması, genetik ve çevre I,Vitamin metabolizması, genetik ve çevre II,Genler, diyet ve plazma lipidleri,Genetik varyasyon ve beslenme gereksinimleri,Gen: Çevresel etkileşimler ve koronar kalp hastalığı,Tip 1 Diyabette gen-besin ögesi etkileşimi,Kanser nutrigenomikleri,Makale tartışması,Makale tartışması; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genetik varyasyon: Beslenme uygulamaları |
|
2) |
Genler ve besin ögeleri veya besin bileşenleri
arasındaki ilişki |
|
3) |
Besin ögeleri ve gen ekspresyonu |
|
4) |
Gıda bileşenlerinin etkinliği ve güvenliğinin
değerlendirilmesinde nutrigenomikler |
|
5) |
Genetik varyasyon ve beslenme gereksinimleri
|
|
6) |
Vitamin metabolizması, genetik ve çevre |
|
7) |
Genler, diyet ve plazma lipidleri
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Nutigenomik
|
|
10) |
Gen: Çevresel etkileşimler ve koronar kalp hastalığı
|
|
11) |
Tip 1 Diyabette gen-besin ögesi etkileşimi
|
|
12) |
Kanser nutrigenomikleri
|
|
13) |
Obesite genetiği
|
|
14) |
Epigenetik |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer |
Diğer Kaynaklar: |
1- Ordovas JM. Nutrigenetics And Nutrigenomics, World Review of Nutrition and Dietetics,Vol.93,Karger, 2004.
2- Bouchard C., Ordovas JM. Progress in Molecular Biology and Translational Science Recent Advances in Nutrigenetics and Nutrigenomics, Elsevier, USA, 2012 3- Mahan L.K., Escott-Stump S., Krause's Food, Nutrition and Diet Therapy, 10th Edition, W. B. Saunders Company, USA, 2000 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|