HEM5033 Kanıta Dayalı UygulamalarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5033 Kanıta Dayalı Uygulamalar Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencinin, bireysel hasta bakımına ilişkin uygulamalarda hasta tercihlerini ve elde bulunan en iyi kanıtları kullanarak karar alması konusunda bilgi vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kanıta dayalı uygulamaların tarihçesini bilir.
2) Kanıt, kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı hemşirelik kavramlarını bilir.
3) Kanıta dayalı uygulama bileşenlerini bilir.
4) Kanıta dayalı bakım uygulamada vaka analizi yapabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Kanıta dayalı hemşireliğe giriş, kanıta dayalı uygulamada temel kavramlar, kanıt kaynakları ve kullanımı, kanıta dayalı hemşirelik bakımı basamakları, kanıta dayalı uygulama süreci, kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Kanıta dayalı hemşireliğe giriş
3) Kanıta dayalı uygulamada temel kavramlar
4) Kanıta dayalı uygulamada temel beceriler
5) Sorun araştırma ve çözme
6) Kanıt kaynaklarını araştırma
7) Örneklerle kaynak bulma çalışması
8) Araştırma ve sonuçlarını kullanma
9) Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin kanıtları bulma ve değerlendirme
10) Kanıta dayalı hemşirelik bakımı basamakları
11) Kanıta dayalı uygulama süreci
12) Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme
13) Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Kocaman G (2007). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. İçinde: Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi.G.Can. (Ed).3P-Pharma Publication Planning. İstanbul.
2. Melnyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia
3. Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia
4. Craig JV, Smith RL (2002). The Evidence-Based Practice Manual For Nurses. Churchill Liwingston
5. Brown SJ.(2009)Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers
6. Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence –Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition Jones and Bartlett Publishers

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. 4
8) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. 4
9) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. 3
10) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. 5
11) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak, kültürlerarası bakıma katkı sağlayacak çalışmalar yapmak. 4
12) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. 4