EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDE5115 | Eğitsel Tasarımda Güncel Araştırmalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı eğitsel tasarıma konu olan tüm bileşenler hakkında öğrencilerin derinlemesine araştırmalar yapmasını sağlayarak, onları son zamanlarda eğitsel tasarımda meydana gelen araştırmalardan haberdar etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci öğretim tasarımı, ölçme-değerlendirme, sınıf yönetimi, öğrenmede bireysel farklılıklar, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve yabancı dil öğretimi konusunda güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Eğitsel tasarım kapsamında yer alan alt konular hakkında güncel araştırmalar bu dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. | - |
2) | Eğitsel Tasarımda Öğretim Programına İlişkin Gelişmeler | - |
3) | Eğitsel Tasarımda Süreç Odaklı Değerlendirme | - |
4) | Öğretim Teknolojilerindeki Gelişmeler | - |
5) | Tasarımcı Öğretmen Nosyonu | - |
6) | Eğitsel Tasarımda Eylem Araştırmaları | - |
7) | Öğrenmede Bireysel Farklılıklar | - |
8) | Vize | - |
9) | Eğitsel Tasarımda Güncel Öğretim Yöntemleri | - |
10) | Materyal Tasarımında Gelişmeler | - |
11) | Sınıf Yönetiminde Güncel Paradigmalar | - |
12) | Öğrenme Ortamının Tasarımına İlişkin Gelişmeler | - |
13) | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi | - |
14) | Yabancı Dil Öğretiminde Güncel Uygulamalar | - |
15) | Eğitsel tasarımda İnovasyon | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Creswell, J.W. (2011, 4th ed.). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River (NJ, USA): Pearson Education International. Denscombe, M. (2007, 3rd ed.). The good research guide for small-scale social research projects. Buckingham, UK: Open University Press. Edelson, D.C. (2006). Balancing innovation and risk: Assessing design research proposals. In J. van den Akker, K. Gravemeijer, S. McKenney, & N. Nieveen (Eds.). (2006). Educational design research (pp. 100-106). London: Routledge. Krathwohl, D.R. (1998, 2nd ed.). Methods of educational and social science research: An integrated approach. New York: Longman. Penuel, W.R., Fishman, B.J., Cheng, B.H., & Sabelli, N. (2011). Organizing research and development at the intersection of learning, implementation, and design. Educational Researcher, 40(7), 331-337. Reeves, T. (2000). Enhancing the worth of instructional technology research through “design experiments” and other developmental strategies. Paper presented at the AERA. Retrieved Oct. 17, 2013 from http://it.coe.uga.edu/~treeves/AERA2000Reeves.pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. | 2 |
2) | Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. | 3 |
3) | Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. | 5 |
4) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. | 3 |
5) | Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. | 4 |
6) | Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. | 5 |
7) | Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. | 4 |
8) | Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. | 4 |
9) | Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. | 3 |
10) | Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. | 3 |
11) | Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. | 3 |
12) | Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. | 3 |