OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GTE5102 | Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcı düşünme teknikleri gibi yaratıcılıkla ilgili temel kavram ve yöntemleri tanıtmak, yaratıcı düşünmenin dört boyutunu geliştirmeye yönelik etkinlikleri ele almak, bu etkinlikleri uygulamaya yönlendirmeye ve üretmeye yönlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme sürecini tanımlar. Yaratıcılığın geliştirilmesinin önemini açıklar. Yaratıcılık kuramlarını karşılaştırır. Yaratıcı düşünme tekniklerini bilir. Yaratıcı düşünme tekniklerini uygular. Yaratıcılığı geliştirecek etkinlikleri seçer. Yaratıcılığı geliştirecek etkinlikler oluşturur. |
Ulusal ya da uluslar-arası kapsamda yaratıcı düşünme teknikleri ve yaratıcılık eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
2) | Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması Padlet Uygulaması | Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
3) | Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması Padlet Uygulaması | Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
4) | Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
5) | Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
6) | Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
7) | Yaratıcılığın Önemi Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler Yaratıcı Kişilerin Özellikleri Yaratıcı Liderler Kahoot uygulamasının Tanıtılması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
8) | Yaratıcılığın Önemi Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler Yaratıcı Kişilerin Özellikleri Yaratıcı Liderler Kahoot uygulamasının Tanıtılması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
9) | Yaratıcı Düşünmenin Engeller Zihin Tasarımı Testinin Uygulanması Mindmup Uygulamasında Zihin Haritası | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
10) | Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane Beyin Fırtınası tekniği ve Uygulaması Beyin Fırtınası kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
11) | Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane Sinektik Tekniği Tondoo Uygulaması Sinektik Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
12) | Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane SCAMPER Tekniği SCAMPER Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
13) | STAMPS Zorlanan ilişkiler Tekniği Yaratıcı Organizasyonlar Tekniği Nitelik Listeleme Tekniği Nitelik Listeleme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
14) | Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Altı Şapkalı Düşünme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Dönütler ve Dönem Değerlendirmesi | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi 2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları 3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI 4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | 1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi 2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları 3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI 4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir. | 1 |
2) | Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | 1 |
3) | Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir. | 1 |
4) | Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir. | 4 |
5) | Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir. | 4 |
6) | Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir. | 3 |
7) | Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir. | 3 |
8) | Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir. | 3 |
9) | Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir. | 4 |
10) | Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir. | 2 |
11) | Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir. | 5 |
12) | Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir. | 3 |