GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı DüşünmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI
Dersin Amacı: Dersin amacı yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcı düşünme teknikleri gibi yaratıcılıkla ilgili temel kavram ve yöntemleri tanıtmak, yaratıcı düşünmenin dört boyutunu geliştirmeye yönelik etkinlikleri ele almak, bu etkinlikleri uygulamaya yönlendirmeye ve üretmeye yönlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme sürecini tanımlar.
Yaratıcılığın geliştirilmesinin önemini açıklar.
Yaratıcılık kuramlarını karşılaştırır.
Yaratıcı düşünme tekniklerini bilir.
Yaratıcı düşünme tekniklerini uygular.
Yaratıcılığı geliştirecek etkinlikleri seçer.
Yaratıcılığı geliştirecek etkinlikler oluşturur.

Dersin İçeriği

Ulusal ya da uluslar-arası kapsamda yaratıcı düşünme teknikleri ve yaratıcılık eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
2) Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması Padlet Uygulaması Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
3) Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması Padlet Uygulaması Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4) Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
5) Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
6) Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
7) Yaratıcılığın Önemi Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler Yaratıcı Kişilerin Özellikleri Yaratıcı Liderler Kahoot uygulamasının Tanıtılması Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
8) Yaratıcılığın Önemi Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler Yaratıcı Kişilerin Özellikleri Yaratıcı Liderler Kahoot uygulamasının Tanıtılması Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
9) Yaratıcı Düşünmenin Engeller Zihin Tasarımı Testinin Uygulanması Mindmup Uygulamasında Zihin Haritası Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
10) Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane Beyin Fırtınası tekniği ve Uygulaması Beyin Fırtınası kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4
11) Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane Sinektik Tekniği Tondoo Uygulaması Sinektik Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4
12) Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane SCAMPER Tekniği SCAMPER Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4
13) STAMPS Zorlanan ilişkiler Tekniği Yaratıcı Organizasyonlar Tekniği Nitelik Listeleme Tekniği Nitelik Listeleme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4
14) Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Altı Şapkalı Düşünme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Dönütler ve Dönem Değerlendirmesi Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık

Diğer Kaynaklar: 1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 2 25 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 5 6 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. 2
2) Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. 3
3) Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. 4
4) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. 3
5) Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. 5
6) Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. 5
7) Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. 5
8) Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. 4
9) Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. 3
10) Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. 3
11) Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. 3
12) Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. 3