Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Tanışma ve giriş
Hitabetin Tarihçesi
Konuşma Planının Hazırlanması
Dinleyici Motivasyonu
Dinleyici Kitle Kontrol, Yönlendirme ve İlgiyi Sürdürme Yöntemleri
Soru sorma, Tekrar etme
Susma ve Yönlendirme
İktibas ve Örnekleri
Grup Etkinliği
Video ve Görsellerin Sunumu
|
|
2) |
"Sağlık Sektöründe Beden Dilinin Önemi
Büst, Jest ve Mimik Kullanımı
Beden Dilinde Slogan Yaratma Çalışması
Beden Dilinde Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler
Türkiye ve Dünya Liderlerinden Beden Dili Örnekleri
Giyim ve Tarz Üslubu
Görseller Üzerinde Tartışma
Sunum
"
|
|
3) |
"Tıp Kongre ve Konferansları:
Stres ve Heyecan Yönetimi; Bedensel Tepkilerin Nedenleri ve Azaltma Yolları (el ve ayak titremesi, ağız kuruluğu, öksürme...vb)
Kürsü Korkusu (Topofobya)
Sosyal Ortam Tetkikleri
Gündem Takibi ve Bilgi Birikimi
Bireysel Kürsü Kullanımı Etkinliği
Sunum
"
|
|
4) |
"Hastane / Sağlık Alanında Lider ve Yönetici Kavramları
Tanım
Farklılıklar ve Benzerlikler
Yönetim Becerileri
Vizyoner Kimdir?
Konuk Konuşmacı
Sunum
"
|
|
5) |
"Hastane ve Sağlık Alanında İnsan Kaynakları Yönetimi
İK Departmanları
İşlevleri
Kurumsal Kimlik ve Kültür Kazandırımı
Alumni Çalışmaları
Konuk Konuşmacı
Sunum
"
|
|
6) |
Türkiye ve Uluslar arası Sağlık Sektörü, Benzerlik veya Farklılıklar, Öğrenci Araştırmaları ve Sunumu
|
|
7) |
"Sağlık Sektöründe Zaman Yönetimi
İş Planlama - Düzenleme
Seçici Olma
Zaman Planlaması; etkin ve verimli kullanabilme
Durum İncelemesi
Sunum
"
|
|
8) |
"Doktor – Hasta Diyaloglarında Motivasyon Yönetimi
Tanım ve Teoriler
Uygulamalar
Video ve görsel Kullanımı
Konuk Konuşmacı
Sunum
"
|
|
9) |
"Sağlık Sektörü / Hastane / Kurum vb. Kriz Yönetimi
Tanım ve Teorik Bilgi
Türler; Etmenler
Yönetim Yöntemleri
Örnek Vakalar
Konuk Konuşmacı
Sunum
"
|
|
10) |
"Sağlık Sektörü / Kurumsal Risk Yönetimi ve Uygulamaları
Tanım
Türler ; Etmenler
Yönetim Yöntemleri
Örnek Vakalar
Konuk Konuşmacı
Sunum
"
|
|
11) |
"Sağlık Sektöründe Pazarlama / Marketing Stratejileri
Tanım ve Gereklilikleri
Geliştirme Yöntemleri
Devlet ve Özel Sektör Sağlık Kuruluşları Pazarlama Yöntem Karşılaştırmaları
Örnek Çalışmalar
Sunum
"
|
|
12) |
Üniversiteler , Tıp Fakülteleri ve Afiliye Hastanelerin İşleyişi
|
|
13) |
Tüm öğrenci sunumların tamamlanması
|
|
14) |
Genel Değerlendirme ve Soru Cevap, Tartışma ve Sunum Dosyalarının Teslimi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. |
5 |
2) |
Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. |
5 |
3) |
Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. |
3 |
4) |
Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. |
2 |
5) |
Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. |
2 |
6) |
Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. |
2 |
7) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. |
2 |
8) |
Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
2 |
9) |
Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. |
2 |
10) |
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. |
2 |
11) |
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. |
2 |
12) |
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. |
2 |
13) |
Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. |
2 |
14) |
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. |
2 |
15) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. |
2 |
16) |
Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. |
2 |
17) |
Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. |
2 |
18) |
Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. |
2 |
19) |
Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. |
|
20) |
Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. |
|
21) |
Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. |
|
22) |
Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. |
|
23) |
Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. |
|
24) |
Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. |
|
25) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. |
|
26) |
Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. |
|
27) |
Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. |
|
28) |
Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. |
|
29) |
Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. |
|
30) |
Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. |
|
31) |
Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
|
32) |
Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
|