MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BIO1006 | Biyoloji II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. İBRAHİM ERTUĞRUL YALÇIN |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı,, moleküler ve hücresel seviyeden biyosfer seviyesine kadar dünya üzerindeki yaşamın önemini vurgulamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Doku ve organ Sistemlerini sinir sistemini tanımlar. 2. Solunum ve dolaşım sistemini tartışır 3. Sindirim ve boşaltım sistemini inceler 4. Üreme ve embriyonik gelişimi tanımlar 5. Kök hücre araştırmalarını analiz eder 6. İmmün sistem ve AIDS araştırmalarını tartışır 7. Bitki anatomisi ve fonksiyonunu inceler 8. Bitki üremesi ve gelişimini tanımlar 9. Bitki çeşitliliği ve genetiği değiştirilmiş ürünleri inceler 10. Mantar ve virusleri tartışır 11. Hayvan çeşitliliğini tanımlar 12. Popülasyon ekolojisi ve küresel ısınmayı tanımlar 13. Kominiteler ve ekosistemi inceler 14. Biyoçeşitliliği tanımlar |
Bu dersin kapsamında, biyolojinin önemli konuları arasında bulunan doku ve organ sistemleri, kök hücre, bağışıklık sistemi ve AIDS araştırmaları, bitki anatomisi ve fonksiyonu, mantar ve virüsler, hayvan çeşitliliği, popülasyon ekolojisi, küresel ısınma, ekolojide temel kavramlar yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doku ve Organ Sistemleri, Sinir Sistemi | |
2) | Solunum ve Dolaşım Sistemi | |
3) | Sindirim ve Boşaltım Sistemi | |
4) | Üreme ve Embriyonik Gelişim | |
5) | Kök Hücre Araştırmaları | |
6) | İmmün Sistem ve AIDS Araştırmaları | |
7) | Bitki Anatomisi ve Fonksiyonu | |
8) | Bitki Üremesi ve Gelişimi | |
9) | Bitki Çeşitliliği ve Genetiği Değiştirilmiş Ürünler | |
10) | Mantar ve virusleri tartışır | |
11) | Hayvan Çeşitliliği | |
12) | Popülasyon Ekolojisi ve Küresel Isınma | |
13) | Kominiteler ve Ekosistem | |
14) | Biyoçeşitlilik |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Campbell Essential Biology with Physiology, Simon-Reece-Dickey, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN 13: 978-0-321-66017-6) 2) Campbell Biology, Reece-Urry-Cain-Wasserman-Minorsky-Jackson, Ninth Edition, Pearson Education Inc., 2011 (ISBN 13: 978-0-321-73975-9) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 4 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 2 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 2 |