PHY1005 Physics for Biological SciencesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PHY1005 Biyolojik Bilimler İçin Fizik Güz 3 2 4 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LÜTFİ ARDA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. LÜTFİ ARDA
Doç. Dr. OZAN AKDOĞAN
Arş.Gör. MUHAMMED CEMAL DEMİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı termodinamik , elektrik, optik, ses , katı mekaniği , akışkanlar mekaniği ve atom ve nükleer fizik temel konularınının öğrenilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Fizik ve ölçümleri tanımlar
2. Sürtünmeyi tartışır
3. Translasyonel hareketi inceler
4. Açısal hareketi tanımlar
5. Maddenin elastisisite ve dayanıklılığını tartışır
6. Sıvıları inceler
7. Isı, kinetik teorisi ve termodinamiği tanımlar
8. Dalgalar ve sesleri inceler
9. Elektrik ve elektriksel teknolojileri tanımlar
10. Optiği tartışır
11. Atomik Fiziği tartışır
12. Biyoloji ve tıpta nanoteknolojiyi inceler

Dersin İçeriği

Dersin içeriği fizik ve ölçümler, sürtünme, translasyonel hareket, açısal hareket, maddenin elastisisite ve dayanıklılığı, sıvılar, ısı ve kinetik teorisi, termodinamik, dalgalar ve sesler, elektrik, elektriksel teknoloji, optik, atomik fizik ,biyoloji ve tıpta nanoteknoloji kapsamaktadı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizik ve Ölçümler,
2) Sürtünme
3) Doğrusal hareket
4) Açısal Hareket
5) Maddenin Elastikliği ve Dayanıklılığı
6) Akışkanlar
7) Isı ve Kinetik teorisi
8) Termodinamik
9) Dalgalar ve Ses
10) Elektrik
11) Elektrik teknolojisi
12) Optik
13) Atom Fiziği
14) Biyoloji ve Tıpta Nanoteknoloji

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Physics for Scientists and Engineers, eighth editions (2010) by John W. Jewett, Jr. and Raymond A. SERWAY, BROOKS/COLE CENGACE learning.
2) Physics in Biology and Medicine, Paul Davidovits, 2012, ISBN-13: 978-0763730406
3)Lecture notes will be supplied weekly.
Diğer Kaynaklar: 1) Physics, Principles with applications, 5th edition (1998) by Douglas C. GIANCOLI, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 07458
2) Fundamentals of Physics, 5th edition (1997) by David HALLIDAY, Robert RESNICK and Jearl WALKER, John Wiley &Sons. Inc. New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 7 % 15
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 7 2 14
Uygulama 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 2
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 5
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 2
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 5
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 5
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 4
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 2
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 3