FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3004 | Genetik | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı genetikteki kavram ve kurallar ile biyolojik bilimlerdeki uygulamalarının öğrenilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Derse giriş, genetikteki temel kavramları tanımlar. 2. Genetik materyal olarak DNA'yı tartışır. 3. Gen yapısı ve fonksiyonu gözden geçirir. 4. DNA`daki varyasyonların sonuçlarını tartışır. 5. Mendel genetiğini tanımlanır. 6. Kromozomların kalıtımda nasıl görev aldıklarını belirler. 7. Mendel dışı genetik ile Mendel genetiğinin farkını açıklar. 8. Genomiksin ve genomik sekansların haritalanmasını tarif eder. 9. Genomiksin dinamik yönlerinin tanımlar. 10. Genetik ile kanser arasındaki ilişkiyi tartışır. 11. Biyolojik popülasyonların genetik yapısını nitelendirir. 12. Adaptasyon ve evrim ile ilgili teorileri tartışır. |
Biyolojinin bir alanı olan genetik, genlerin, kalıtımın ve canlı organizmalar arasında gözlenen varyasyonları inceler. Dersin içeriği, genlerin moleküler yapısı ve fonksiyonu, bir organizma ya da hücre düzeyinde gen davranışları (örneğin dominantlık ve epigenetik), bir kuşaktan sonraki kuşaklara kalıtım paterni, belli bir populasyondaki gen dağılımı, varyasyon ve değişiklikleri gibi konuları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genetik, Giriş | Okuma |
2) | Genetik Materyal olarak DNA | Okuma |
3) | Gen Yapısı ve Fonksiyonu | Okuma |
4) | DNA Mutasyonu, DNA Tamiri ve Transpozable Elemanlar | Okuma |
5) | Mendel Genetiği | Okuma |
6) | Kalıtımın Kromozomal Temeli | Okuma |
7) | Mendel Dışı Genetik I | Okuma |
8) | Mendel Dışı Genetik II | Okuma |
9) | Genomiks: Genomların Haritalanması ve Sekanslanması ve Ökaryotlarda Genetik Haritalama | Okuma |
10) | Fonksiyonel ve Karşılaştırmalı Genomiks | Okuma |
11) | SNP`ler ve GWAS | Okuma |
12) | Kanser Genetiği | Okuma |
13) | Populasyon Genetiği | Okuma |
14) | Moleküler Evrim | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. iGenetics: A Molecular Approach with Mastering Genetics, Peter J. Russell, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN-13: 978-0-321-56976-9) 2. Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Tenth Edition, Pearson Benjamin Cummings, 2011 (ISBN-13: 978-0321732330) 3. Genes X, Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick Jones & Bartlett Publishers, 2009 (ISBN-13: 978-0763766320) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |