MBG3004 GeneticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG3004 Genetik Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı genetikteki kavram ve kurallar ile biyolojik bilimlerdeki uygulamalarının öğrenilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Derse giriş, genetikteki temel kavramları tanımlar.
2. Genetik materyal olarak DNA'yı tartışır.
3. Gen yapısı ve fonksiyonu gözden geçirir.
4. DNA`daki varyasyonların sonuçlarını tartışır.
5. Mendel genetiğini tanımlanır.
6. Kromozomların kalıtımda nasıl görev aldıklarını belirler.
7. Mendel dışı genetik ile Mendel genetiğinin farkını açıklar.
8. Genomiksin ve genomik sekansların haritalanmasını tarif eder.
9. Genomiksin dinamik yönlerinin tanımlar.
10. Genetik ile kanser arasındaki ilişkiyi tartışır.
11. Biyolojik popülasyonların genetik yapısını nitelendirir.
12. Adaptasyon ve evrim ile ilgili teorileri tartışır.

Dersin İçeriği

Biyolojinin bir alanı olan genetik, genlerin, kalıtımın ve canlı organizmalar arasında gözlenen varyasyonları inceler. Dersin içeriği, genlerin moleküler yapısı ve fonksiyonu, bir organizma ya da hücre düzeyinde gen davranışları (örneğin dominantlık ve epigenetik), bir kuşaktan sonraki kuşaklara kalıtım paterni, belli bir populasyondaki gen dağılımı, varyasyon ve değişiklikleri gibi konuları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genetik, Giriş Okuma
2) Genetik Materyal olarak DNA Okuma
3) Gen Yapısı ve Fonksiyonu Okuma
4) DNA Mutasyonu, DNA Tamiri ve Transpozable Elemanlar Okuma
5) Mendel Genetiği Okuma
6) Kalıtımın Kromozomal Temeli Okuma
7) Mendel Dışı Genetik I Okuma
8) Mendel Dışı Genetik II Okuma
9) Genomiks: Genomların Haritalanması ve Sekanslanması ve Ökaryotlarda Genetik Haritalama Okuma
10) Fonksiyonel ve Karşılaştırmalı Genomiks Okuma
11) SNP`ler ve GWAS Okuma
12) Kanser Genetiği Okuma
13) Populasyon Genetiği Okuma
14) Moleküler Evrim Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be supplied weekly.

Diğer Kaynaklar: 1. iGenetics: A Molecular Approach with Mastering Genetics, Peter J. Russell, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN-13: 978-0-321-56976-9)
2. Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Tenth Edition, Pearson Benjamin Cummings, 2011 (ISBN-13: 978-0321732330)
3. Genes X, Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick
Jones & Bartlett Publishers, 2009 (ISBN-13: 978-0763766320)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2