MBG3004 GeneticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG3004 Genetik Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı genetikteki kavram ve kurallar ile biyolojik bilimlerdeki uygulamalarının öğrenilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Derse giriş, genetikteki temel kavramları tanımlar.
2. Genetik materyal olarak DNA'yı tartışır.
3. Gen yapısı ve fonksiyonu gözden geçirir.
4. DNA`daki varyasyonların sonuçlarını tartışır.
5. Mendel genetiğini tanımlanır.
6. Kromozomların kalıtımda nasıl görev aldıklarını belirler.
7. Mendel dışı genetik ile Mendel genetiğinin farkını açıklar.
8. Genomiksin ve genomik sekansların haritalanmasını tarif eder.
9. Genomiksin dinamik yönlerinin tanımlar.
10. Genetik ile kanser arasındaki ilişkiyi tartışır.
11. Biyolojik popülasyonların genetik yapısını nitelendirir.
12. Adaptasyon ve evrim ile ilgili teorileri tartışır.

Dersin İçeriği

Biyolojinin bir alanı olan genetik, genlerin, kalıtımın ve canlı organizmalar arasında gözlenen varyasyonları inceler. Dersin içeriği, genlerin moleküler yapısı ve fonksiyonu, bir organizma ya da hücre düzeyinde gen davranışları (örneğin dominantlık ve epigenetik), bir kuşaktan sonraki kuşaklara kalıtım paterni, belli bir populasyondaki gen dağılımı, varyasyon ve değişiklikleri gibi konuları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genetik, Giriş Okuma
2) Genetik Materyal olarak DNA Okuma
3) Gen Yapısı ve Fonksiyonu Okuma
4) DNA Mutasyonu, DNA Tamiri ve Transpozable Elemanlar Okuma
5) Mendel Genetiği Okuma
6) Kalıtımın Kromozomal Temeli Okuma
7) Mendel Dışı Genetik I Okuma
8) Mendel Dışı Genetik II Okuma
9) Genomiks: Genomların Haritalanması ve Sekanslanması ve Ökaryotlarda Genetik Haritalama Okuma
10) Fonksiyonel ve Karşılaştırmalı Genomiks Okuma
11) SNP`ler ve GWAS Okuma
12) Kanser Genetiği Okuma
13) Populasyon Genetiği Okuma
14) Moleküler Evrim Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be supplied weekly.

Diğer Kaynaklar: 1. iGenetics: A Molecular Approach with Mastering Genetics, Peter J. Russell, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN-13: 978-0-321-56976-9)
2. Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Tenth Edition, Pearson Benjamin Cummings, 2011 (ISBN-13: 978-0321732330)
3. Genes X, Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick
Jones & Bartlett Publishers, 2009 (ISBN-13: 978-0763766320)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek