MBG3003 MicrobiologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG3003 Mikrobiyoloji Güz 2 2 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin prokaryotlar ağırlıklı olmak kaydıyla mikroorganizmalar biyolojisine giriş yapmalarını sağlayacaktır. Öğrenme hedefleri arasında bakterilerin yapi, metabolizma, genetik, çoğlama ve patojenite gibi özellikleri bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Mikrobiyolojinin temel kurallarını tanımlar.
2. Mikropların dünyasına giriş yapar.
3. Bakteri ve arkelerin hücresel yapı ve fonksiyonlarını karşılaştırır.
4. Mikroorganizmaların beslenme ve kültür edilmesini tanımlar.
5. Mikrobiyel çoğalmayı tartışır.
6. Bakterilerin moleküler biyolojisi tanımlar.
7. Gen ekspresyonunun regülasyonunu tanımlar.
8. Virüsler ve viroloji ile tanışır.
9. Bakteri ve arkelerin genetiğini karşılaştırır.
10. Alt ökaryotik mikroplarin genetiğini tanımlar.
11. Mikrobiyal genomiksi tanımlar.

Dersin İçeriği

Mikrobiyoloji, mikroskobik organizmaların tek hücreli ve çok hücreli olacak şekilde inceleyen bilim dalıdır. Dersin içeriğinde viroloji, mikoloji, parazitoloji ve bakteriyoloji gibi mikrobiyolojinin alt dallarına temel bir giriş yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyolojinin Temel Kuralları
2) Mikroplar Dünyasına Giriş
3) Bakteri ve Arkelerin Hücresel Yapı ve Fonksiyonları
4) Mikroorganizmaların Beslenme ve Kültürü
5) Mikrobiyal Çoğalma
6) Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-I
7) Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-II
8) Gen Ekspresyonunun Regülasyonu I
9) Gen Ekspresyonunun Regülasyonu II
10) Virüsler ve Viroloji-I
11) Virüsler ve Viroloji-II
12) Bakteri ve Arkelerin Genetiği
13) Alt Ökaryotik Mikropların Genetiği
14) Mikrobiyal Genomiks

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be provided weekly.
Diğer Kaynaklar: Brock Biology of Microorganisms, Madigan, Martinko, Clark, Benjamin Cummings Publish., 2012, ISBN: 9780321649638 032164963X 9780321726759 0321726758

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Laboratuar 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.