İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3003 | Mikrobiyoloji | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin prokaryotlar ağırlıklı olmak kaydıyla mikroorganizmalar biyolojisine giriş yapmalarını sağlayacaktır. Öğrenme hedefleri arasında bakterilerin yapi, metabolizma, genetik, çoğlama ve patojenite gibi özellikleri bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mikrobiyolojinin temel kurallarını tanımlar. 2. Mikropların dünyasına giriş yapar. 3. Bakteri ve arkelerin hücresel yapı ve fonksiyonlarını karşılaştırır. 4. Mikroorganizmaların beslenme ve kültür edilmesini tanımlar. 5. Mikrobiyel çoğalmayı tartışır. 6. Bakterilerin moleküler biyolojisi tanımlar. 7. Gen ekspresyonunun regülasyonunu tanımlar. 8. Virüsler ve viroloji ile tanışır. 9. Bakteri ve arkelerin genetiğini karşılaştırır. 10. Alt ökaryotik mikroplarin genetiğini tanımlar. 11. Mikrobiyal genomiksi tanımlar. |
Mikrobiyoloji, mikroskobik organizmaların tek hücreli ve çok hücreli olacak şekilde inceleyen bilim dalıdır. Dersin içeriğinde viroloji, mikoloji, parazitoloji ve bakteriyoloji gibi mikrobiyolojinin alt dallarına temel bir giriş yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrobiyolojinin Temel Kuralları | |
2) | Mikroplar Dünyasına Giriş | |
3) | Bakteri ve Arkelerin Hücresel Yapı ve Fonksiyonları | |
4) | Mikroorganizmaların Beslenme ve Kültürü | |
5) | Mikrobiyal Çoğalma | |
6) | Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-I | |
7) | Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-II | |
8) | Gen Ekspresyonunun Regülasyonu I | |
9) | Gen Ekspresyonunun Regülasyonu II | |
10) | Virüsler ve Viroloji-I | |
11) | Virüsler ve Viroloji-II | |
12) | Bakteri ve Arkelerin Genetiği | |
13) | Alt Ökaryotik Mikropların Genetiği | |
14) | Mikrobiyal Genomiks |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be provided weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Brock Biology of Microorganisms, Madigan, Martinko, Clark, Benjamin Cummings Publish., 2012, ISBN: 9780321649638 032164963X 9780321726759 0321726758 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |