MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG2002 | Moleküler Genetik II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor |
Dersin Amacı: | Dersin amacı kromozom yapısını, gen ifadesinin düzenlenmesindeki etkisini, epigenetiği, RNA işlenmesini ve RNA düzenlenmesini tanımlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kromozom yapısını tanımlayın 2. Nükleozom yapısını tartışın 3. Gen düzenleyici dizileri tanımlayın 4. Transkripsiyon aktivasyonunu tanımlayın 5. Epigenetik mekanizmaları tartışın 6. Genetiğin kalıtımını tanımlayın 7. RNA işlenmesini tartışın 8. Katalitik RNA'ları tanımlayın 9. RNA düzenlemesini tartışın. |
Bu dersin içeriği, ökaryotlarda ve prokaryotlarda genom organizasyonu ve kromozom, gen, protein yapısı, gen ifadesinin kontrolü, epigenetik mekanizmalar, RNA kırpılması ve işlenmesi, katalitik RNA ve RNA editing konularını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moleküler Genetik II'ye Giriş | |
2) | Kromozomlar | |
3) | Nükleozom yapısı | |
4) | Gen regülasyonu I | |
5) | Gen regülasyonu II | |
6) | Ökaryatik Gen Regulasyonu I | |
7) | Ökaryotik Gen Regülasyonu II | |
8) | Tekrar | |
9) | Epigenetik Mekanizmalar II | |
9) | Epigenetik Mekanizmalar I | |
10) | Epigenetik mekanizmalar II | |
11) | RNA işlenmesi | |
12) | Rekombinasyon ve Transpozisyon | |
13) | Makale Tartışması I | |
14) | Sonuç ve Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Moleküler Genetik II ders notları haftalık verilecektir. Molecular Genetics II Lecture Notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 8th edition (2019), ISBN: 1605357073 Molecular Biology of the Gene. (4th ed.) 1987. James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine (Author), Richard Losick, Inglis CSHLP., Benjamin Cummings |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | 10 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |