DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4067 | Histoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, histolojiyi tanımlayan temel kavramları tanıtmak ve sistemlerin histolojisini ve morfolojisi öğreterek sistemlerin fonksiyonu hakkında fikir sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Histolojinin temel kavramlarını tanımlar. 2. Dokuların yerleşimini ve morfolojisini tartışır. 3. Hücrelerin farklı fonksiyonlarını ve hücre organellerinin görevini tartışır. 4. Dokuyu tanımlar ve farklı sistemlerdeki dokuların katmanlarını sayar. 5. Sistemlerdeki dokuların işlevlerini tanımlar. 6. Sistemleri oluşturan dokuları, dokuları olauşturan hücreleri tanımlar. |
Temel histoloji, dört temel doku, sistemlerin histolojisine giriş, hücre yapıtaşları ve hücre organelleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre ve hücre organelleri | |
2) | Hücre Tipleri | |
3) | Epitel Doku | |
4) | Bağ Doku | |
5) | Kemik ve kıkırdak doku | |
6) | Kan | |
7) | Kas Doku | |
8) | Sinir Dokusu I | |
9) | Sinir Dokusu II | |
10) | Solunum Sistemi Histolojisi | |
11) | Dolaşım Sistemi Histolojisi | |
12) | Sindirim Sistemi Histolojisi | |
13) | Ürogenital Sistemi Histolojisi | |
14) | Sinir Sistemi Histolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be provided. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Histology and Cell Biology, Abraham L. Kierszenbaum, 6th Edition, Mosby, USA, 2002 (ISBN 0-323-01639-1) 2) Color Textbook of Histology, Gardner &Hiatt, Third Edition, Elsevier. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |