MBG4066 Cancer Genetics and BiologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4066 Kanser Genetiği ve Biyolojisi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencilerin; kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kansere bağlı genetik değişimler hakkında genel bilgiye sahip olur.
2. Kanserle alakalı onkogen, tümör baskılayıcı gen kavramlarını tartışır.
3. Kalıtsal kanserleri ve DNA tamiri kanser ilişkisini anlar.
4. Hücre döngüsü, apoptoz ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimleri üzerinde tartışır.

Dersin İçeriği

Bu ders kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir hastalık olarak kanser
2) Kanser çalışmalarında kullanılan model organizmalar ve teknikler
3) Kanser hücrelerinin mutasyona uğramış genomları, DNA kazanımları, DNA kayıpları ve nükleotid değişimleri
4) Kanser hücrelerindeki epigenetik değişimler
5) Viral ve hücresel onkogenler
6) Tümör baskılayıcı genler
7) Kanser hücrelerinde meydana genel fenotipik değişimler
8) Hücre döngüsü ve kanser
9) Kanser hücrelerindeki DNA hasarı
10) DNA tamiri ve kanser
11) Kanser hücrelerinde senasanla oluşan abnormaliteler
12) Kanser hücrelerindeki apoptotik ve otofajik abnormaliteler
13) Kanser hücrelerinin invaziv ve metastatik karakterleri
14) Tümör heterojenitesi ve kanser kök hücreleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Molecular Basis of Cancer.2nd edition Author(s): Mendelsohn, Howley, Israel & Liotta. Publisher: W. B. Saunders Company, Philadelphia, 2011
Diğer Kaynaklar: The Genetic Basis of Human Cancer Author(s): B. Vogelstein & K. W. Kinzler Publisher: McGraw-Hill, New York, 1999

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.