MBG4066 Cancer Genetics and BiologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4066 Kanser Genetiği ve Biyolojisi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencilerin; kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kansere bağlı genetik değişimler hakkında genel bilgiye sahip olur.
2. Kanserle alakalı onkogen, tümör baskılayıcı gen kavramlarını tartışır.
3. Kalıtsal kanserleri ve DNA tamiri kanser ilişkisini anlar.
4. Hücre döngüsü, apoptoz ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimleri üzerinde tartışır.

Dersin İçeriği

Bu ders kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir hastalık olarak kanser
2) Kanser çalışmalarında kullanılan model organizmalar ve teknikler
3) Kanser hücrelerinin mutasyona uğramış genomları, DNA kazanımları, DNA kayıpları ve nükleotid değişimleri
4) Kanser hücrelerindeki epigenetik değişimler
5) Viral ve hücresel onkogenler
6) Tümör baskılayıcı genler
7) Kanser hücrelerinde meydana genel fenotipik değişimler
8) Hücre döngüsü ve kanser
9) Kanser hücrelerindeki DNA hasarı
10) DNA tamiri ve kanser
11) Kanser hücrelerinde senasanla oluşan abnormaliteler
12) Kanser hücrelerindeki apoptotik ve otofajik abnormaliteler
13) Kanser hücrelerinin invaziv ve metastatik karakterleri
14) Tümör heterojenitesi ve kanser kök hücreleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Molecular Basis of Cancer.2nd edition Author(s): Mendelsohn, Howley, Israel & Liotta. Publisher: W. B. Saunders Company, Philadelphia, 2011
Diğer Kaynaklar: The Genetic Basis of Human Cancer Author(s): B. Vogelstein & K. W. Kinzler Publisher: McGraw-Hill, New York, 1999

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2