EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4066 | Kanser Genetiği ve Biyolojisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin; kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kansere bağlı genetik değişimler hakkında genel bilgiye sahip olur. 2. Kanserle alakalı onkogen, tümör baskılayıcı gen kavramlarını tartışır. 3. Kalıtsal kanserleri ve DNA tamiri kanser ilişkisini anlar. 4. Hücre döngüsü, apoptoz ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimleri üzerinde tartışır. |
Bu ders kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir hastalık olarak kanser | |
2) | Kanser çalışmalarında kullanılan model organizmalar ve teknikler | |
3) | Kanser hücrelerinin mutasyona uğramış genomları, DNA kazanımları, DNA kayıpları ve nükleotid değişimleri | |
4) | Kanser hücrelerindeki epigenetik değişimler | |
5) | Viral ve hücresel onkogenler | |
6) | Tümör baskılayıcı genler | |
7) | Kanser hücrelerinde meydana genel fenotipik değişimler | |
8) | Hücre döngüsü ve kanser | |
9) | Kanser hücrelerindeki DNA hasarı | |
10) | DNA tamiri ve kanser | |
11) | Kanser hücrelerinde senasanla oluşan abnormaliteler | |
12) | Kanser hücrelerindeki apoptotik ve otofajik abnormaliteler | |
13) | Kanser hücrelerinin invaziv ve metastatik karakterleri | |
14) | Tümör heterojenitesi ve kanser kök hücreleri |
Ders Notları / Kitaplar: | The Molecular Basis of Cancer.2nd edition Author(s): Mendelsohn, Howley, Israel & Liotta. Publisher: W. B. Saunders Company, Philadelphia, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | The Genetic Basis of Human Cancer Author(s): B. Vogelstein & K. W. Kinzler Publisher: McGraw-Hill, New York, 1999 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |