MBG4065 Introduction to Stem CellsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4065 Kök Hücrelere Giriş Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencilerin; embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisini, kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmalarını, reprodüktif ve terapatik klonlamayı, kök hücrelerle ilişkili epigenetik değişimleri, kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kök hücre biyolojisi konusunda genel bilgiye sahip olur.
2. Kök hücrelerin temel özellikleri ve ilgili mekanizmalarını tartışır.
3. Kök hücrelerin epigenetik değişimler üzerindeki etkilerini anlar.
4. Kök hücre temelli terapileri ve kullanıma bağlı etik problemleri tartışır.
5. Kök hücreleri sınıflandırabilir.

Dersin İçeriği

Embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisi. Kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmaları. Reprodüktif ve terapatik klonlama. Kök hücrelerle ilşkili epigenetik değişimler. Kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kök hücrelerin sınıflandırılmasına giriş
2) Temel kök hücre biyolojisi (kendi-yenileme, ploripotensi, plastisite, asimetric bölünme, niş)
3) Embryonik kök hücreler
4) Epiblast kök hücreler
5) İndüklenmiş ploripotent kök hücreler
6) Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama I
7) Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama II
8) Kanser kök hücreleri
9) Mezankimal kök hücreler
10) Hemapoyetik kök hücreler
11) Organ spesifik kök hücreler (Nöral- vasküler, endotelial, pankreatik)
12) Organ spesifik kök hücreler (Hepatik, kardiyak)
13) Organ spesifik kök hücreler (Epidermal, akciğer)
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly course notes will be provided
Diğer Kaynaklar: Stem Cells Handbook, Steward Sell Publisher, 2003,ISBN 13: 9781588291134

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.