MBG4065 Introduction to Stem CellsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4065 Kök Hücrelere Giriş Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencilerin; embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisini, kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmalarını, reprodüktif ve terapatik klonlamayı, kök hücrelerle ilişkili epigenetik değişimleri, kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kök hücre biyolojisi konusunda genel bilgiye sahip olur.
2. Kök hücrelerin temel özellikleri ve ilgili mekanizmalarını tartışır.
3. Kök hücrelerin epigenetik değişimler üzerindeki etkilerini anlar.
4. Kök hücre temelli terapileri ve kullanıma bağlı etik problemleri tartışır.
5. Kök hücreleri sınıflandırabilir.

Dersin İçeriği

Embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisi. Kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmaları. Reprodüktif ve terapatik klonlama. Kök hücrelerle ilşkili epigenetik değişimler. Kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kök hücrelerin sınıflandırılmasına giriş
2) Temel kök hücre biyolojisi (kendi-yenileme, ploripotensi, plastisite, asimetric bölünme, niş)
3) Embryonik kök hücreler
4) Epiblast kök hücreler
5) İndüklenmiş ploripotent kök hücreler
6) Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama I
7) Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama II
8) Kanser kök hücreleri
9) Mezankimal kök hücreler
10) Hemapoyetik kök hücreler
11) Organ spesifik kök hücreler (Nöral- vasküler, endotelial, pankreatik)
12) Organ spesifik kök hücreler (Hepatik, kardiyak)
13) Organ spesifik kök hücreler (Epidermal, akciğer)
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly course notes will be provided
Diğer Kaynaklar: Stem Cells Handbook, Steward Sell Publisher, 2003,ISBN 13: 9781588291134

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2