Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel tanımlamalar ve kavramlar. doku kültürü laboratuarı, gerekli cihaz ve malzeme |
|
2) |
Aseptik teknikler |
|
3) |
Hayvan doku kültürü besiyerleri |
|
4) |
Primer hücre kültürleri ve hücre hatlarının sürdürülmesi |
|
5) |
Laminar akış kabini kullanımı, CO2 inkübatörü kullanımı, hücre kültür odasının düzenlenmesi |
|
6) |
Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları I |
|
7) |
Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları II |
|
8) |
Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma |
|
9) |
Hcre hazırlama, hücre dondurma ve çözme |
|
10) |
Hücre canlılığının tespiti: MTT yöntem |
|
11) |
Hücre canlılığının tespiti: Trypan blue ile boyama |
|
12) |
Hücre ölümünün belirlenmesi: PI boyama |
|
13) |
Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi I |
|
14) |
Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi II |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. |
|
2) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, |
|
3) |
İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, |
|
4) |
İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, |
|
5) |
Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, |
|
6) |
Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, |
|
7) |
Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, |
|
8) |
Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, |
|
9) |
Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. |
|
10) |
Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, |
|
11) |
Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. |
|
12) |
Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |
|